Har en electrolux edpp47401dw
Har gjort rent filtret vid luckan och spolat igenom kondensorn.

Bakom kondensorn sitter ett galler som ser rätt snuskigt ut, går det att komma åt det på nåt vis?

Eller kan man spola med slang in där ?
 
nino nino skrev:
Har en electrolux edpp47401dw
Har gjort rent filtret vid luckan och spolat igenom kondensorn.

Bakom kondensorn sitter ett galler som ser rätt snuskigt ut, går det att komma åt det på nåt vis?

Eller kan man spola med slang in där ?
Jo en liten försiktig dusch kan väl inte skada men det räcker nog med att suga med en våtdammsugare med litet munstycke. Våran blev helt ok.
Sen såg kondensorn förfärlig ut första gången jag gjorde rent. 🤓 1/halvår blir den rengjord nu.
 
P paralun skrev:
Jo en liten försiktig dusch kan väl inte skada men det räcker nog med att suga med en våtdammsugare med litet munstycke. Våran blev helt ok.
Sen såg kondensorn förfärlig ut första gången jag gjorde rent. 🤓 1/halvår blir den rengjord nu.
Tror inte den här har blivit rengjord någonsin 😬
Kanske lossnar med dammsugare om det får torka lite.
Tänkte om det gick att få lös det bakifrån.
Sitter ju även ett stort filter vid ut eller in blås, kanske ska man göra rent det med?
 
nino nino skrev:
Tror inte den här har blivit rengjord någonsin 😬
Kanske lossnar med dammsugare om det får torka lite.
Tänkte om det gick att få lös det bakifrån.
Sitter ju även ett stort filter vid ut eller in blås, kanske ska man göra rent det med?
Jo men så här ser det ut på våran Cylinda och kondensorn är ju bara att spola hejvilt.
Sedan in med våtdammsugare med litet munstycke i utrymmet så borde det räcka.
 
  • Öppen Cylinda torktumlare med kondensor framtagen för rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo den är genomspolad och ren, men sitter mycket snusk längst in

Varning för starka bilder 😄

Insidan av en äldre tvättmaskin med synliga ansamlingar av smuts och avlagringar på trummans bakvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste vara kanske 10-15 år vi köpte den och ingen har nog gjort rent den nånsin då den stått i tvättstugan i hyreshuset...
Jag har själv aldrig ägt en tt
 
nino nino skrev:
Jo den är genomspolad och ren, men sitter mycket snusk längst in

Varning för starka bilder 😄

[bild]

Måste vara kanske 10-15 år vi köpte den och ingen har nog gjort rent den nånsin då den stått i tvättstugan i hyreshuset...
Jag har själv aldrig ägt en tt
Ok, de som använder tumlaren kommer att märka en stor skillnad på torktid och testa med att köra några minuter så torkar allt upp, sedan ut med kondensorn och dammsug igen. Kan nog repeteras några gånger.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.