Hej på er!

Vi planerar att köpa en torktumlare och placera den på tvättmaskinen med monteringsram. Har hittat en torktumlare som har samma mått på bredden men inte på djupet. Torktumlaren är något smalare. Hur viktigt är det att det är exakta mått?

Tack på förhand! /Caroline
 
Spelar ingen roll så länge det står stadigt. Kan vara svårt att få fötterna att passa om det inte är samma bredd Jag gjorde så att jag sågade till en skiva och limmade på en tjockare gummiduk och la i mellan så det står stadigt och inte glider runt när tvättmaskinen centrifugerar.
Har även sett att det finns färdiga mellanlägg att köpa men vet inte om det finns för maskiner med olika bredd/djup
 
  • Gilla
Caroline Maud
  • Laddar…
Herr hatt Herr hatt skrev:
Spelar ingen roll så länge det står stadigt. Kan vara svårt att få fötterna att passa om det inte är samma bredd Jag gjorde så att jag sågade till en skiva och limmade på en tjockare gummiduk och la i mellan så det står stadigt och inte glider runt när tvättmaskinen centrifugerar.
Har även sett att det finns färdiga mellanlägg att köpa men vet inte om det finns för maskiner med olika bredd/djup
Tack för tipset med skivan!
 
jag har klippt till ett tjockt liggunderlag som distans. Står hur stadigt som helst och rör sig ingenting.
 
  • Gilla
Caroline Maud
  • Laddar…
Det var ju smidigt. Det kommer skilja kanske 8-10 cm vad gäller måttet för djupet på tvättmaskin och torktumlare. Tror du det blir stabilt ändå?
 
Det primära är nog att fötterna står stabilt och bäst blir det ju om de har lika storlek så fötterna står i kanterna på ramen där den är som starkast men det är väl bara att testa. Eller såga till en skiva som sagt så vikten fördelar sig lite mer.
Jag tror iallafall inte man hittar nån monteringsram som medger olika mått på maskinerna på det viset. De är ju oftast gjorda för samma storlek på bägge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.