Hej i snöovädret!
Vår bostadsrätt har en Bosch Max 7 Sensitive.
Vi har märkt att sista veckan så blir det aldrig nåt vatten i vattentanken. Den är helt snustorr.
Men det är inte heller nåt vatten under torktumlaren, och inte heller bredvid torktumlaren.
Så vad händer med allt vatten? Är det farligt att vi fortsätter använda torktumlaren?
Torktiden är normal, och kläderna blir torra.
Jag hittade manualen online, men den säger ingenting om detta fel.
Vad vi brukar göra efter torkning är att 1) tömma vattnet i tanken högst upp till vänster, och 2) öppna dörren och rengöra luddfiltret. Vi gör ingenting mer än det, är det nåt mer rutinarbete man borde göra som vi inte vet om?

Svensk bruksanvisning, felsökningstips för hushållsapparat, texter med instruktioner, symboler, varnar för potentiella problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättmaskin och torktumlare i ett vitt kaklat rum med mörka golvplattor. Bosch hushållsapparater.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättmaskin och torktumlare från Bosch, placerade bredvid varandra mot en vit kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en likadan och där får jag med jämna mellanrum rensa innanför kondensorn för det blir en massa ludd där som täpper till. Men då brukar vattnet rinna ut under maskinen.
 
@JerreEssberg Tack för svar. Dum fråga, var är kondensorn och hur rengör man den? Jag hittade inget i manualen om detta, men jag är lite korkad också!

Jag har kört minst 10 ggr och det är inte en enda droppe under torktumlaren under körning som jag kan se när jag lyser med stark ficklampa. Så kanske inte samma fel som dig, men kanske ändå bra att rengöra om det inte är något som jag brukar göra.
 
H HeavenBunny skrev:
@JerreEssberg Tack för svar. Dum fråga, var är kondensorn och hur rengör man den? Jag hittade inget i manualen om detta, men jag är lite korkad också!

Jag har kört minst 10 ggr och det är inte en enda droppe under torktumlaren under körning som jag kan se när jag lyser med stark ficklampa. Så kanske inte samma fel som dig, men kanske ändå bra att rengöra om det inte är något som jag brukar göra.
En smutsig, öppen diskmaskins doseringssystem och diskmedelsfack med synlig digital klocka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är den
Bakom den ser det ut så här på min
rensa allt du kommer åt med handen. Brukar vara en hel de klegg.
En smutsig mikrovågsugn interiör med fläckar och matrester; behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyft sedan upp denna luckan och gräv ur där med.
Smutsig mikrovågsugn interiör med fläckar och smuts på ytor och i hörn. Behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pumpen sitter till vänster
 
  • Gilla
HeavenBunny och 1 till
  • Laddar…
På min Bosch kan man välja mellan kondens och att den släpper ut fuktig luft (vad det nu heter). Det måste vara vad som händer på din maskin, eftersom du inte hittar vatten någonstans. Vattnet kan ju inte försvinna. Fulla filter lär inte kunna svälja så mycket vatten.
 
Såg att jag har en maxx 6...
Men hos mig läcker vattnet ut under när det blir täppt.
Är det väldigt fuktigt i tvättstugan när är klar, för som AG A säger så kan ju inte vattnet bara försvinna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.