Kära medlemmar!

Medan jag städade krypgrunden för att förbereda den för isolering upptäckte jag ett stort vått område inuti min krypgrund.

Jag misstänker att det är regnvatten som kommer utifrån men jag vet fortfarande inte hur.

Frågan är, kan jag fortsätta isolera grunden eller måste jag fixa det här våta området först?

Kan vatten av någon anledning komma in i krypgrunden efter isolering och vad är det värsta som kan hända?

Tack!
 
Varför finns det två trådar om detta?
 
Det var ett misstag
H Harald Blåtumme skrev:
Varför finns det två trådar om detta?
Det var ett misstag och jag har fixat det.
 
throne throne skrev:
Det var ett misstag

Det var ett misstag och jag har fixat det.
bild?
hur tänker du isolera?
bjälklaget eller grundmuren
kan ju vara vits att hålla öppet för framtida ventilation
annars ring anticimex de brukar alltid ha en kompis som håller på med krypgrundsavfuktning till hutlösa priser
 
returen returen skrev:
bild?
hur tänker du isolera?
bjälklaget eller grundmuren
kan ju vara vits att hålla öppet för framtida ventilation
annars ring anticimex de brukar alltid ha en kompis som håller på med krypgrundsavfuktning till hutlösa priser
Det är radhus med bjälklaget ca 50kvm. Tyvärr jag har inget bild just nu.

Jag tankar på börja med sätta plastfolie på marken och efter sätta Isoreflekt ovanpå.

Men måste jag torka det våta området ca 3-4kvm först.?
 
throne throne skrev:
Det är radhus med bjälklaget ca 50kvm. Tyvärr jag har inget bild just nu.

Jag tankar på börja med sätta plastfolie på marken och efter sätta Isoreflekt ovanpå.

Men måste jag torka det våta området ca 3-4kvm först.?
du måste kolla vart det kommer ifrån annars bygger du bara in problemet, jag skulle inte göra någonting alls åt detta , har grannarna liknande erfarenheter?
 
returen returen skrev:
du måste kolla vart det kommer ifrån annars bygger du bara in problemet, jag skulle inte göra någonting alls åt detta , har grannarna liknande erfarenheter?
Jag förstår. Jag vet inte om grannar har samma problem; det är så svart att krypa på alla nära grunder men jag kommer fråga de.

Jag har läst att det är ibland normalt att vatten kommer inuti grunden vid kraftig regn eller när en del av grunden är byggd på berg och därför jag frågar.
 
throne throne skrev:
Jag förstår. Jag vet inte om grannar har samma problem; det är så svart att krypa på alla nära grunder men jag kommer fråga de.

Jag har läst att det är ibland normalt att vatten kommer inuti grunden vid kraftig regn eller när en del av grunden är byggd på berg och därför jag frågar.
jo men så är det, därför kan det anses vara normalt och har huset stått där i decennier utan problem så hade jag släppt detta
men har det ändrat sig över tiden kanske grannarna vet nått
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.