Vi har bytt fönster och flyttat positioneringen så i vardagsrummet när nu elementet mer blottat. Tidigare var där en fönsterbräda monterad strax ovanför.
Frågan är nu, var hittar man toppgaller till elementen och hur vet jag vad jag ska ha?
De flesta andra i huset har ett galler ovanpå och det ser lite trevligare ut än att se rakt ner i det.
Googlat och hittat varianter, men förstår inte skillnaden (ganska stora prisskillnader) och vad som passar.
Någon som kan hjälpa mig här?
 
Finns många fabrikat och att säga något om ditt problem går inte nu. Foton på 2 st, ett med galler och ett utan, gärna lite från sidan. Troligtvis en dubbelradd, som ska få ett galler.
 
J jonaserik skrev:
Finns många fabrikat och att säga något om ditt problem går inte nu. Foton på 2 st, ett med galler och ett utan, gärna lite från sidan. Troligtvis en dubbelradd, som ska få ett galler.
Ok. Kan absolut fixa bild, men tror inte de andra elementen är likadana som just dessa som saknar.
 
Så här ser det ut
 
  • Värmeelement och termostat vid vägg, inomhusmiljö med kudde och soffa i bakgrunden, fokus på framkant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OK då kommer du att få reda på vad för galler du behöver. Själv lite ringrostig på fabrikaten. Men ha lite is i magen så kommer ett svar.
 
De där radiatorerna slutade tillverkas för runt 20 år sedan. Kan nog vara svårt med reservdelar men man kan ju försöka. Bredden på gallret ska vara ca 82 mm med TP22. Det är bra om du mäter upp den exakta längden på radiatorn.
 
J Josth skrev:
De där radiatorerna slutade tillverkas för runt 20 år sedan. Kan nog vara svårt med reservdelar men man kan ju försöka. Bredden på gallret ska vara ca 82 mm med TP22. Det är bra om du mäter upp den exakta längden på radiatorn.
Det kan tänkas. De har ju suttit här sen huset byggdes för längre sen än så kan jag tänka mig.
Tack för tips. Vänder man sig till närmsta VVS-butik eller är det nätet som gäller här?
 
  • Gilla
Joaquin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.