Halloj,

Har sedan imorse 0730 haft både VVB och värmen i huset avstängd pga byte (äntligen). Något som förvånade mig är att jag, trots ovan avstängda), fortfarande har toppar i elförbrukningen där den går upp till 1000w under en viss tid för att sedan gå ned i igen. Har alltid tänkt att det är vvb eller värmen i huset men nu blir jag fundersam över var det kan vara… det är inte kyl/frys då förbrukningen inte går ned när jag kopplar ifrån dessa.

Kan inte tänka mig vad det skulle kunna vara och behöver lite tips.. någon som har några tankar?

Appskärmbild som visar elförbrukning i realtid med historik, pekar och statistik för energianvändning inklusive kostnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

Det är ju en väldigt jämn periodicitet, så någon värme känns väl rimlig att det rör sig om. Har du elgolvvärme någonstans?
 
  • Gilla
Jogöwa
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Det är ju en väldigt jämn periodicitet, så någon värme känns väl rimlig att det rör sig om. Har du elgolvvärme någonstans?
Nej tänkte jag skriva.. men det har tydligen varit någon kallfotad där nere och satt på golvvärmen i badrummet..
 
  • Haha
  • Gilla
buffyin och 2 till
  • Laddar…
B buffyin skrev:
vad bra att det upptäcktes. Skulle annars förslagit kolla med grannen [länk]
haha, kan inte läsa pga betalsida men fattar av rubriken… ja det hade varit något!
 
  • Haha
buffyin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.