5 540 läst · 17 svar
6k läst
17 svar
Top-of-the-line router med väggfäste och utan bling-bling?
Sida 1 av 2
Letar efter en enkel och diskret router som har väggfäste.
Den ska upp på en vit central vägg i huset så den ska inte ha en massa stroboskopiska led-lampor och dyl.
Den ska inte heller ha en stor exteern nätadapter
Några förslag? Verkar vara en begränsad marknad.
Den ska upp på en vit central vägg i huset så den ska inte ha en massa stroboskopiska led-lampor och dyl.
Den ska inte heller ha en stor exteern nätadapter
Några förslag? Verkar vara en begränsad marknad.
Iaf de tre senaste "routers" jag haft har gått att hänga upp på väggen mha sånadär nyckelhålsformade hål på baksidan.
Men med anntener och och kablar blir det inte särskillt diskret. Varför skall routern upp på väggen öht?
Vad menar du med en router ? Är det en trådlös som du vill ha på väggen för att få bra täckning?
Vad skall den ha för WAN? ADSL? Fiber?
Men med anntener och och kablar blir det inte särskillt diskret. Varför skall routern upp på väggen öht?
Vad menar du med en router ? Är det en trådlös som du vill ha på väggen för att få bra täckning?
Vad skall den ha för WAN? ADSL? Fiber?
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Apples Airport Extreme.... Inbyggd nätadapter.. Inga starka bling lampor och inbyggda antenner.... Bästa jag haft .... Fram tills den körde jag med Dlinks DIR-655 den va grym men blinkade och hade externa antenner....
Aiporten har dessutom 5ghz band
Aiporten har dessutom 5ghz band
Extreme har väl visst en biffig extern adapter? Ellet har det ändrata på senare tid? "Cylindern" är intressant alls och apple kör inga möjligheter till väggfäste. Utan man får hitta en tedjepartsprodukt.
Tejp över dioder är inget alternativ. Blir inte snyggt och den kommer vara rätt synlig.
Tejp över dioder är inget alternativ. Blir inte snyggt och den kommer vara rätt synlig.
Apple AirPort Extreme (eller Time Capsule) har ingen extern adapter.
Bästa och stabilaste jag haft. Har kört allt från D-Link, Netgear till Linksys osv.
Annars kanske en Apple Airport Express? Mindre och inte den heller en extern adapter.
/J
Bästa och stabilaste jag haft. Har kört allt från D-Link, Netgear till Linksys osv.
Annars kanske en Apple Airport Express? Mindre och inte den heller en extern adapter.
/J
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Urgamla extreme har nog extern adapter men rimligt nya och helt nya har det inte. Kolla Apples hemsida.
(jmf mac mini som också hade extern i början, men det är ju fult så sånt bygger Apple bort)
/U
(jmf mac mini som också hade extern i början, men det är ju fult så sånt bygger Apple bort)
/U
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Finns väggfästen att köpa på tex Ebay
Till Extreme, Express och AppleTV
Till Extreme, Express och AppleTV
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Nej men det omvända gäller, så om du faktiskt kollar på Apples hemsida så står det uttryckligen att den är inbyggd.dhanjel skrev:
Apple säljer ju själva ett väggfäste, visst är det tredjepart, men det kommer funka. Dock tror jag inte den till senaste formfaktorn har kommit ännu, men den är på väg, kolla tillverkarens sida (eller så letar du rätt på förra generationens airport extreme, inte heller den har extern adapter, och den formfaktorn lämpar sig nog bättre för väggmontage, dock blir det ju inte "senaste" om man gör så)dhanjel skrev:
För övrigt är även express numer dualband, men har man möjligheten skulle jag föreslå extreme/time capsule.
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Jag tror personligen inte att du hittar något som klarar sig bättre i trade-off:en funktion och snygg nog att ha framme (speciellt mot en vit vägg), men rapportera gärna tillbaka vad du väljer (jag läser mellan raderna att det inte lär bli en airport)
/U
/U
Och du kan inte hitta någon annan placering än "på väggen"? Tänker mig ovanpå en garderob, i en bokhylla eller någon annanstans där den är lite "dold" men ändå centralt och bra placerad.