Hej alla,

jag vet att den bifogade bilden är rätt risig. Men,

  1. Vilken av tomterna (A,B eller C) är att föredra? Anta att tomterna är helt identiska.
  2. Vilken husplacering (1 eller 2, eller någon annan) är att föredra? Den bruna lilla grejen på "husen" markerar uteplats.
Tomterna är 2000 kvadratmeter (tänk 40 x 50 eller 45 x 45). Huset är ca 13 meter långt (långt).

Tack /Micke
 
  • tomter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med husplacering menar jag vilken riktning inte nödvändigtvis placering (för det beror ju på val av tomt).
 
B2

Hörntomt, uteplats i rätt vädersträck, lätt med infart i förhållande till huset, beroende på terrängen möjlighet till ogenerad baksida, minst störning från väg m.m.

Vad ska den blå/svarta symbolen representera?
 
Sålda tomter. Vet inte varför det svarta är inlagt.
 
A eller B.
1, fast spegelvänt.

Uteplatsen i sydväst och husets ena långsida mot söder.
A om du vill ha entré och uteområdet på samma sida.
B om du vill ha entré på ena sidan och uteområdet på andra.
 
Hmm. Huset uppetill i såväl A som B. Och spegelvändningen är naturligtvis helt riktigt. Tror nog att timmelstads och haavards tankar båda funkar. I området ligger de flesta husen som 1, men kanske var fjärde ligger som 2. Tack båda.
 
Jag skulle lägga det som 2 men med uteplats både på kort- och långsida. Glöm inte kvällssolen. Vad gäller tomt skulle jag välja B eller C. B är bäst men om tomten inte är så stor och det byggs ett högt hus i bakkant på tomt C så kan det ta bort kvällssolen.
 
vad är det utanför gränsen och är det en gångväg eller nått mellan A och B och vad är det för typ av väg ovanför A?

och hur ser området ut söder och öster om B ? för är det tät skog eller öppna fält så blir det en del skilnad men jag tycker antingen A eller B och skulle nog lägga huset så långt väster ut på tomten så husets baksida blir så stor som möjligt och lite avskärmat men det beror som sagt på hur det ser ut runt om
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.