Hej

Från min tomt vid tomtgränsen och ut til vägen är der 2meter, och det är vel kommunen som är ager av dette styk jord.

Vad måste man med det styk jord, kan jeg ligge marksten til min uppfart? selvom det inte är mit stykke av tomten?

Jag kan inte hitta nogla steder på kommuens hemsida, och jag vil inte kontakt dem, jag har frogår kommunen om nogla ting och hvis man taler med en anden så kan man få et andet svår.

men vet inte om det står i en plan for området?
 
Normalt sett brukar man få köpa denna kommunala tomt för att få möjlighet att anlägga utfart. Priset brukar vara marknadsmässigt.
 
Jag vet inte om den är kommunala det är et stykke på mellem min tomt og gåvägen/vägen på 2,5 x 36 meter. vis det är kommunala, vad skal man så göra med det stykke? skal man passe det eller gör kommune det? jag kan se at ham jag köpt hus av har fört tomt helt ut til gåvägen/vägen selv om tomten inte är der ut til
 
Ett tips om du vill pryda den marken med diverse markdekorationer är att kontakta kommunen och be att få ett lägenhetsarrende upplåtet över den markbiten. Då får du som arrendator rätt att nyttja marken i utbyte mot att betala ett vederlag till kommunen, oftast rör det sig om ganska små summor för sådana här mindre områden, räkna med runt 1000 kr/år, men det kan säkerligen vara betydligt billigare än så.
 
Total0koll skrev:
Ett tips om du vill pryda den marken med diverse markdekorationer är att kontakta kommunen och be att få ett lägenhetsarrende upplåtet över den markbiten. Då får du som arrendator rätt att nyttja marken i utbyte mot att betala ett vederlag till kommunen, oftast rör det sig om ganska små summor för sådana här mindre områden, räkna med runt 1000 kr/år, men det kan säkerligen vara betydligt billigare än så.
Det kunna väre en bra lösning vis jag inte kan tillköpa det stykka mark... jag har kontakt kommunen har dog inte fået svår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.