Hej,

Jag och familjen söker tomt för husbygge. Områden vi tittar på är Frillesås, Åsa, Fjärås och däromkring men är öppna för förslag. Gärna nära andra hus/samhälle.

Storlek från ca 1000kvm och prisbild tänkt max 2 000 000 (perfekta tomten kan vi kanske sträcka oss lite till). Gärna med generös byggrätt och möjlighet till kommunalt vatten/avlopp samt fiber.

Känner ni någon eller har egen tomt att sälja hör av er!
 
Hur många tomter ska ni ha egentligen?
 
  • Haha
Alle123
  • Laddar…
En tomt. Har du tips? Vi söker brett men det är svårt att hitta alltså la jag ut sökes även här.
 
Nej, jag har inga tips. Reagerade bara på att ni startat flera trådar med samma fråga.
 
Ja vi söker brett men tänkte jag la en fråga för varje kommun. Men det var kanske fel tänkt. Första gången jag lägger ut i detta forum så blev säkert inte helt rätt.
 
Välkommen till fourmet @Sannsen! Jag kan slå ihop trådarna till en istället. Vad heter de tre kommunerna?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Välkommen till fourmet @Sannsen! Jag kan slå ihop trådarna till en istället. Vad heter de tre kommunerna?
Jättesnällt tack! Det är kommunerna: Varbergs kommun, Kungsbacka kommun och Mölndals kommun
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
S Sannsen skrev:
Jättesnällt tack! Det är kommunerna: Varbergs kommun, Kungsbacka kommun och Mölndals kommun

Har ni kollat om respektive kommuner har några tomter eller någon tomtkö? Eller letar ni efter någon privat fastighetsägare som är beredd att stycka av lämplig fastighet?
 
M MetteKson skrev:
Har ni kollat om respektive kommuner har några tomter eller någon tomtkö? Eller letar ni efter någon privat fastighetsägare som är beredd att stycka av lämplig fastighet?
Varberg har tomtkö men finns bara två små tomter i Norrort och de ligger för långt från Göteborg där vi snart jobbar och det var för liten byggrätt då det låg nära en stor väg (=vi kommer inte kunna bygga så hela familjen får plats). De skulle inte släppa några nya tomter snart är det beskedet jag fått.

Kungsbacka har ingen tomtkö för de äger för lite kommunal mark.

Mölndal har ingen tomtkö.

Det var det första vi tittade på. Håller koll på alla sidor jag kan tänka mig där tomter kan komma till försäljning via mäklare eller husfirma. Så nu lägger jag ut här för att se om någon vet en tomt som vill hitta ny ägare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.