Jag är på jakt efter en tomt belägen max 10-15 km utanför Västerås. Tomtkön ger jag inte mycket för, jag tror mer på att försöka köpa loss mark av t.ex en lantbrukare eftersom jag inte vill ha en stadstomt utan en lite mer lantligt belägen tomt med rejäl storlek, 1000-5000 m2 är önskemålet.

Jag tar tacksamt emot tips på hur jag effektivast inleder mitt sökande.. anslagstavlor, blocket.se, dörrknackning etc. :confused:

stort tack på förhand
 
Du kan inte tänka dig Kolbäck, Hallstahammar, eller Surahammar? Där finns det lediga tomter till vrakpriser. Ca 140.000 med bla. VA-anslutning, bygglov.
 
Hallsta eller Kolbäck kan möjligen vara aktuellt, men helst lite närmare västerås!

Jag är nämligen fruktansvärt trött på att pendla till arbetet (har pendlat till Tyskland i några års tid) så mitt primära mål är att kunna cykla på vår/sommar/höst och enkelt ta bilen övrig tid. Det vore ultimat livskvalitet för min del, då blir det även lite träning att ta sig till jobbet! :cool:
 
Ja det förstår jag. Annars får man mycket för pengarna just där!!

Men man måste helt enkelt prioritera, vilket vi har gjort och valt att inte bo där utan betala lite mer men hamna i Västerås!!
 
Tänk på att det kostar i princip lika mycket att bygga i ex vis kolbäck som i västerås. Vad tror du händer med värdet på huset i kolbäck när det är klart jämfört med värdet om du bygger i v-ås??

Lägg till pendlingskostnaden också och räkna med vilket som blir billigast. Tomt i bra område med stabil prisbild utan pendlingskostnad eller billig tomt i ytterområde inkl pendlingskostnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.