Är det någon som känner till om det finns några lediga tomter i övre Svärtinge i Norrköping. På kartan ser det ut som om det är avstyckat en mängd tomter på bl a Mellanvägen. Tacksam för tips!
 
Du såg privatannonsen i NT igår va?? 2 tomter à 3000 kvm på Myrvägen. SEK 200 000 st- dock ej sjöutsikt...
 
Nej det missade jag, brukar bara kolla NT emellanåt. Eller Hemnet.se. Tack för tipset!

Det är inte så att du vet vem som säljer dem?
 
Han hette Göran Lundkvist. Numret har jag inte här men kolla tidningen. Vi var och kollade tomterna igår. Kanske lite väl mitt i skogen för min smak- men vi åker nog dit i helgen igen för att se dem i dagsljus. Vill ha tomt NU!!!!! Men helst med sjöutsikt... Tipsa gärna om du får nys om något- som du inte ska ha själv vill säga ;-)
 
Håller med, en bra bit för kidsen till skolan dessutom. Inget roligt läge....vi letar vidare.

 
Wallsjöhus har 2 tomter på Återvändstigen förrutom de vid gamla skolan efter RV51, vet också att LB- haft en tomt någonstans på kullen.
Modulent är på gång att bygga på slytomten väster om kyrkan och det är nästan sjö-utsikt, men de tomterna kanske blir dyra pga trolig pålning.
Själva skrev vi kontrakt med LB-hus för ett Pärlugglan igår, på en av tomterna vid den nyöppnade affären. Tomten har absolut inte sjöutsikt, men 100 m till affär och kollektivt dagis, kanske 150 m till skolan/fritis och busshållplats så det känns kanon i detta skede av livet ;D.
 
Kul! Vi har varit och rekat i detta område idag. Verkar helt OK tycker jag.

Kanske har en tomt på gång här....då får vi kids på samma dagis. Fast föräldrakooperativ är lite för mkt engagemang för min del.

Har du några priser på dessa tomter? Måste man påla i hela området eller är det just vid kyrkan?
 
Så vitt jag vet är det 2 tomter som möjligen är lediga, det är de 2 längst norrut mot RV 51. Vi kommer att bygga på den högra skafttomten dvs till höger in på grusvägen före LB-skylten, med adress Stugvägen 43. Den vänstra skafttomten är inte skriven men en familj funderar enligt säljarn, den närmast affären verkar längst från kontrakt.
Priset tror jag är 263 000 inkl VA som redan är fixat av LB, för ca 1200 m2, för det betalar vi för 1244 m2.
Det behövs inte pålas på dessa tomter. Kyrkan är visst pålad för den ligger ju ganska nära Glan och Modulents tomter kommer ännu närmare.

Kooperativet är väl en nödlösning då dagiskön verkar vara aaaaaslång i svärtinge och vi som jobbar i Finspång vill ju inte åka till Eneby.

Ifall det blir aktuellt vilket hus funderar ni på?

mvh
Patric
 
OK då vet jag var. Det blir nära ert (vårt?) dagis. Vi har hittat en gammal sommarstuga lite längre bort som ev. är till salu. Problemet är byggrätten bara. Verkar vara helt kört att bygga större än 180 kvm.

Talade med Modulenthus, det är visst totalt 37 tomter över en flerårsperiod som skall uppföras och alla skall ha utsikt mot sjön. 2-planshusen närmast RV51 och 1 plan närmast sjön. Dock är bara 6 aktuella i år som det verkar och det fanns inget utrymme att bygga 2-plan som vi tänkt.

Har du koll på er byggrätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.