Hej! Vi söker tomt i Järna. Finns det någon som kanske vill/ska stycka av?? Vi vill gärna bygga med Älvsbyhus, så Tuna Backar funkar ju inte då...(bara Hjältevadshus...) Med hopp om svar! :D
 
Vi bor ute i Kallfors (Myrstugan) och här finns tomter kvar. De flesta tillhör olika husföretag dock inte Älvsbyhus... men det kan finnas "fria" tomter kvar. Ring Lars Flyning, han borde veta eftersom det är hans mark från början! Jag vet oxå att de kommer släppa 250 tomter till men över en lång period.
 
Tror att Södertälje kommun kommer att fördela en del tomter i närheten av Järna via bostadskön.

Jag ställde mig i kön i sommras och fick första utskicket i Juni eller Juli (Lina). Jag tyckte det verkade vara mycket bra priser, runt en halv mkr.

http://www.sodertalje.se/bobygga/default.htm

/Fredrik
 
det du kan göra är att du kolla med hjältevadshus och om det är ok att du bara köper tomten.

Ev så kanske dom vill ha en provision av tomten, men då kan du ju iaf få den leverantören du vill ha.
 
Hur har det gått? Man blir ju lite nyfiken när man själv bor i Järna ;)
 
FlitigaLisa skrev:
Hur har det gått? Man blir ju lite nyfiken när man själv bor i Järna  ;)
Vi har inte fått napp än..... :-/ Överväger t o m att köpa begagnat i antingen i Järna eller Vagnhärad /Maria PS. Hur är skolorna i Järna?? DS.
 
Det finns många skolor att välja på, Järna är Sveriges friskoletätaste område... Vi har dock våra barn i "vanliga" skolan då det är kö till friskolorna. Kön beror lite på vilken årskurs det handlar om. När det gäller den vanliga skolan har vi ett barn i Tavestaskolan som är toppen! Vi har ju flyttat runt lite så det finns att jämnföra med... Sen har vi ett barn på Eneskolan (högstadium) och det är rätt OK där oxå. Ganska stor skola men kanonbra rektor. Vår äldsta går på gymnasiet uppe i STHLM.

Hoppas ni hittar en tomt eller ett hus! Vem vet, vi kanske ses!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.