Hejsan!
Under garaget betongplatta har det blivit ett tomrum som är ca 100mm högt. Plattan är isolerad med 100mm vit frigolit. Kan man fylla tomrummet med betong eller expanderande betong? Förmodligen är det inte packade massor när garaget byggdes i slutet på 70-talet. Det verkar ha sjunkit mest på bakre gaveln som är 6 meter lång. Taket är i princip platt och det är en bärande balk mitt i garaget som går längs garaget emellan gavlarna ca 8 meter utan någon stötta. Jag tror att det blir mest punktlast på gavlarna mitt under balkändarna och ner i plattan. Kantbalken är murade lecablock som spruckit isär i fogarna. Förslag på åtgärder mottages tacksamt. Vy av ett tomrum under en betongplatta i garage, synlig vit frigolitisolering och spruckna kantbalkar av lecablock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomrum under en betongplatta med synlig vit frigolitisolering och sprucket underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bumpar min frågeställning. Inga förslag?
 
Är det pålat? Tror inte på att fylla med betong då du inte får något kappilärbrytande skikt under plattan
 
pellefant pellefant skrev:
Förmodligen är det inte packade massor när garaget byggdes i slutet på 70-talet.
Har du filmat avloppen...?
Ett trasigt avloppsrör kan orsaka rejäla sättningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.