Hej tänkte skaffa en GPS för mer sporadisk användning ,bifogar info om denna pris 699

EFURB" GPS från Tomtom betyder att enheten är 100% återvunnen, enheten är 100% återställd och testad. Enheten kommer med en helt ny skärm och skyddsfilm. Någon mindre repa på baksidan som inte har någon funktionell betydelse kan förekomma. Annars gäller samma garantier och övriga villkor som på andra varor.

Uppdatering av kartor:
På denna "Refurb" modellen är det 90 dagars kartgaranti, dvs du kan ladda hem den senaste kartan inom 90 dagar från köpet. Efter dessa 90 dagar gått ut har du tillgång till Map Share, vilket är ändringar genom användare av TomTom Map Share Community, dvs att det är användare som går in och ändrar tex. Gatunamn, husnummer etc. Där kan du välja om du vill ta del av alla ändringar eller bara ändringar godkända av TomTom.

5-tums pekskärm
Körfältsassistens
IQ Routes
Eco Routes
Europakartor

Uttalade gatunamn
Talade instruktioner inkluderar nu även gatunamn, vilket gör navigeringen ännu tydligare och hjälper dig att hålla ögonen på vägen.

Inbyggt fäste
Ett praktiskt, hopfällbart fäste är inbyggt i enheten så att den alltid finns till hands när du behöver den. Den är lätt att fästa på vindrutan Och genom att använda den valfria monteringsskivan kan du vända den upp och ned och sätta den på instrumentbrädan där skärmen automatiskt fälls upp åt rätt håll.

Parkeringsassistans
Hitta parkeringsplatser i närheten med hjälp av TomTom-enheten. Eftersom Parkeringsassistans är tillgänglig under hela resan, kan du välja att navigera direkt till närmaste bilparkering när du planerar din rutt, finna en parkering längs vägen - eller nära din destination eller intill din nuvarande position.

TomTom Fartkameror
I din enhet visas fartkameraplatser, inklusive rapporter från andra användare. Den varnar dig även för annat, exempelvis fasta fartkameror och medelhastighetskontroller längs vägen. Det betyder att du kan spara pengar för hastighetsböter och köra säkert och avspänt.

Destinationer som du besöker ofta
Du kan välja ikoner för de destinationer du besöker oftast och lägga till din egen text. Detta anpassar navigeringsupplevelsen efter dig och gör det lättare och snabbare att komma till de platser du åker till mest.

3 lager kartor
Tar dig dit snabbare med mer än bara en baskarta; det är 3 lager navigeringsteknik som börjar med den mest uppdaterade kartan samt TomTom IQ Routes som ger dig de snabbaste rutterna och de mest exakta ankomsttiderna. Det tredje lagret, TomTom Map Share, hjälper dig undvika omvägar och tar dig till destinationen ännu snabbare.
0636926034586_1_31427.jpg


verkar den vettig som renoverad produkt, eller skall man satsa på en helt fabriksny ?
Tacksam för synpunkter




back.pngv
 
Varför inte navigera med mobilen?
 
S
mobilen ringer man med??
det faktiskt skönt att ha en bilgps.
tycker att tomtom gör bra produkter. lätta att använda
 
Tycker att specifika GPS:er är stenålder. Snabba uppdateringar, trafikinformation i realtid koppling till sökningar mm är överlägset.
 
S
när man jobbar är det skönt att ha en grej att hitta med då mobilen gärna ringer lite ofta ibland.
 
Finns ju bättre lösningar på det än att köpa en separat pryl. Call popout tex.
 
S
jag är lowtech på mobilen.
ringa,smsa å surfa. sen vill jag ha annat till resten. har till och med systemkamera
 
SBH skrev:
mobilen ringer man med??
det faktiskt skönt att ha en bilgps.
tycker att tomtom gör bra produkter. lätta att använda
Och för 699 kronor så kanske man vågar chansa lite. Speciellt om den ska användas yrkesmässigt, dvs avdragsgillt och momsfritt.
 
Korvgubbe
TomTom brukar göra bra produkter och det här "miljötänket" med begagnad hårdvara tycker jag låter sunt.
Själv vill jag ha en riktig GPS och inte behöva förlita mig på telefonen med värdelös batteritid, liten skärm och inkommande samtal. Dessutom känns det kostnadsmässigt tryggare att ha en riktig GPS när man kör i utlandet.
 
Jag vill absolut ha en riktig Bil GPS som man kan se vad man håller på med,dessutom vill jag gärna ha en som går att fästa på instrumentbrädan som T T har ,sitter den på rutan blir det långt från min ögon o fingrar till den
tack för svaren hittills tar gärna emot fler
 
ullberg
Dessutom antar jag att en separat GPS gör att man lyder under "klassiska" vårdslöshet i trafik-lagar, kör man på mobilen kan man väl även bli tagen under den nya mobillagen. (Sen stannar vi väl alla för att göra förändringar i rutten, eller för den delen för att svara i eller ringa med telefonen)

/U
 
  • Gilla
Elkludde
  • Laddar…
Korvgubbe
Vad jag har läst verkar även riktiga GPS:er räknas in i den nya lagen av någon anledning.
 
ullberg
Korvgubbe skrev:
Vad jag har läst verkar även riktiga GPS:er räknas in i den nya lagen av någon anledning.
Jaha, det var ju typiskt...

Men egentligen förvånande rimligt, tycks som en lag som faktiskt formulerats så den täcker sitt syfte - att vi ska hålla koll på vägen...
 
peternicklas
Jag använder Sygic med OSD, on screen display, funkar bra, behöver inte släppa blicken från vägen=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.