Ska tätskikta ett stort badrum. Skivkonstruktion på väggar och massivt golv (Betong samt flytspackel).

Förstår jag det rätt på sidan 7 här > https://adobeindd.com/view/publicat...-_G_r_Vattent_tt_Monteringsanvisning_2021.pdf

att jag får använda mig av Kiilto K-System (Rollbart system) på golv i hela badrummet tackvare det är massivt?
Även om jag kommer att köra folie i Zon 1 på väggar?

Citat anvisning s7 >

"VAL AV TÄTSKIKT

Är våtutrymmet uppbyggt i en skivkonstruktion måste våtzon 1 utföras med KeraSafe+ våtrumsfolie, och våtzon 2 kan utföras med Kiilto K-System. Givetvis går det bra att använda KeraSafe+ Foliesystem i hela utrymmet. Vid massivkonstruktioner, som betong, puts och/eller murverk kan KeraSafe+ Foliesystem eller Kiilto K-System användas i hela utrymmet."
 
Verkar som en svår fråga? Ingen som vet?
 
Förstår inte varför du vill ha rollbart system på golvet
 
Det är enklare om det fullgott och godkänt. Är ju trots allt 30m2. Varför skulle jag inte ha det?
 
Kontakta supporten/chatten på Kiilto får du ett korrekt svar.
 
Väggarna ska väl ha folie och golvet kan du ha rollat, men jag skulle rekommendera folie även där.
Är lite osäker på om du behöver folie på hela väggarna, zon1 och ev yttervägg ska ha folie vid skivkonstruktion (tror jag, inte helt uppdaterad)
 
Skulle inte säga att det är enklare, dessutom blir det väldigt många moment. Så rent tidsmässigt är folien att föredra, prismässigt brukar det inte vara nån skillnad. Använder du folien spelar det ingen roll hur du tolkar Kiiltos anvisning vid eventuell tvist med försäkringsbolag om du får en vattenskada.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Det blir folie överallt. 4 strykningar om man kör rollat... Så det var inte mindre jobb med rollat, precis som ni påpekade.
Tack för input.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Det blir folie överallt. 4 strykningar om man kör rollat... Så det var inte mindre jobb med rollat, precis som ni påpekade.
Tack för input.
Kan förresten tipsa om att Kiilto i min erfarenhet har bra support. Som glad amatör skickade jag vid vår renovering in en fråga om en speciallösning med flera linjeavlopp sent en söndagskväll, måndag morgon fick jag svar från säljaren i syd som sen tittade förbi mig på jobb under förmiddagen och pratade tätskikt då han ändå var i närheten. Fick senare konfirmerat vad vi diskuterat skriftligen om jag skulle behöva med försäkringsbolaget.

Sen lär väl inte alla ha samma tur men det pekar ju i rätt riktning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.