Y
Trävilla, kallvind... Innertaket hade släppt på något enstaka ställe och i samband med ombyggnad utav bärande vägg så fick jag rådet att ta bort innertaket helt. Vilket jag började göra.

Möttes då utav endel missfärgade zoner... men då det är kallvind så vill jag ju hoppas att det är normalt att isolering utsätts för endel och att det är normalt och ofarligt att bara trycka upp nytt innertak utan att byta isoleringen...

-Fast hur lyder sanningen? Är det dåligt tecken som bör tas hand om och bytas ut - men är inte risken att nya isoleringen tar stryk den med.. Kan ju inte hålla på att byta isolering stup i kvarten..
 
Hur menar du med missfärgat? Det kan ju vara så att isoleringen bara är skitig men även att det kan vara annat hemskare saker...
 
Y
nja, det är ju då gul isolering... men på många ställen ser det brunt ut - på vissa ställen mer än andra - har ännu inte klurat ut i vilka samband det är mer och mindre - ser inget mönster... kondensplasten finns överallt såsett...
 
Det var likadant i vårt 70-talshus när de rev ner innertaket när vi skulle bygga om. Byggarna dividerade länge om detta men konstaterade till slut att det bara var smuts och valde att återanvända isoleringen. Det fanns inga tecken på fukt eller mögel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.