Hej!

Vi tog bort 2 garderober i hallen. Där under låg inget golv. Därför har jag inhandlat foam plus några liknande golvbrädor som ska smälta in rättså bra i det gamla hallgolvet.

När jag lägger i foamen och de nya golvbrädorna "hålet" så blir det ca 2mm för lågt. Det beror på att under det resterande golvet i hallen så ligger även någon papp under foamen,

Jag behöver således komma upp ett par millimeter i höjd. Jag kan väl knappast lägga dubbelt foam? Vad bör jag lägga under för att komma upp i höjd? Grålumppapp?

Det får inte bli svampigt och det får inte vara för tjockt så att det blir för högt. Hur tjock är grålumppap? Jag hittar bara längd och bredd. Känns surt att köpa en hel rulle också när jag bara behöver 1.5m2. Inte för att det är dyrt men rullen ska ju förvaras sen också....:cool:

Kan jag lägga nåt annat? Några lager gammal våtrumstapet? :wow:
 
Pizzakartong ;)
 
mjaaaaaahaa :cool: jag åker nog varken till pizzerian eller ikea för att lösa detta.

Som sagt det rör sig om en golvyta på ca 1m2 som behöver höjas 2mm.

Antingen åker jag och chansar och köper en rulle grålumppapp eller så fuskar jag och lägger ut 2 lager av en våtrumstapet jag har på rulle. Eller kan den mögla eller nåt med tiden? :S
 
tommib
Kör med grålumppapp. Det fungerar bra för att ta upp denna typ av ojämnheter. Du lägger så många lager du behöver, det blir stumt. Lägg pappen under foamen.
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
R
Undrar hur garderoberna stod kvar om det inte fanns nåt golv under. Magnetiska fält som fick dem att sväva?
 
  • Gilla
Beltis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.