Har en gammal hydrofor som jag behöver tömma på vatten och vet inte hur jag får in luft så vattnet rinner ut. Finns ingen luftventil i botten. Enda som finns är ballofix på toppen men det hjälper inte att bara vrida på den, måste jag lossa (på vad det nu heter) bult/mutter vid ballofixen?
 
  • En grå varmvattenberedare med tryckmätare, rör och ventiler i källarmiljö, märkt med "INNVENDIG PLASTBELAGT".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I Ingesp skrev:
Har en gammal hydrofor som jag behöver tömma på vatten och vet inte hur jag får in luft så vattnet rinner ut. Finns ingen luftventil i botten. Enda som finns är ballofix på toppen men det hjälper inte att bara vrida på den, måste jag lossa (på vad det nu heter) bult/mutter vid ballofixen?
Är kanske inte till någon vidare hjälp i sig … men hade mer eller mindre en likadan hydrofor hemma förra året och minns inte riktigt hur jag gjorde, men provade mig fram och tog inte många försök innan allt vatten var ute:)

Numera är den regntunna utomhus!
 
  • Gilla
Ingesp
  • Laddar…
T T0bb3tr0llkarl skrev:
Är kanske inte till någon vidare hjälp i sig … men hade mer eller mindre en likadan hydrofor hemma förra året och minns inte riktigt hur jag gjorde, men provade mig fram och tog inte många försök innan allt vatten var ute:)

Numera är den regntunna utomhus!
T T0bb3tr0llkarl skrev:
Är kanske inte till någon vidare hjälp i sig … men hade mer eller mindre en likadan hydrofor hemma förra året och minns inte riktigt hur jag gjorde, men provade mig fram och tog inte många försök innan allt vatten var ute:)

Numera är den regntunna utomhus!
T T0bb3tr0llkarl skrev:
Är kanske inte till någon vidare hjälp i sig … men hade mer eller mindre en likadan hydrofor hemma förra året och minns inte riktigt hur jag gjorde, men provade mig fram och tog inte många försök innan allt vatten var ute:)

Numera är den regntunna utomhus!
Det enda jag har kvar att prova är att lossa bulten och öppna ballofixen som sitter på toppen......men inte vågat göra det ännu.
Får testa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.