Håller på att gräva hål i backen för att fälla in en badtunna i trädäcket.

Badtunnan kommer att stå nära en av husknutarna där stuprör leder ned från taket till ett rör i marken som jag antar går till någon dagvattenbrunn?

Jag undrar om man kan tömma poolvattnet (när det väl blir dags) i samma rör som regnvattnet från stuprören rinner ned i eller är det en dum idé?

Poolen rymmer cirka 1600 liter.

Mvh
Jonas
 
S
Allt handlar ju om vart takvattnet tar vägen idag. Finns ju folk som kopplat sina takavvattningsrör till dräneringen. Korrekt utfört så lär det vara lugnt, om du inte har en stenkista av för klen dimension.
 
Skulle jag inte gjort, dra slang o töm någon annan stans, lr kör dränkpump.
 
Zenon skrev:
Skulle jag inte gjort, dra slang o töm någon annan stans, lr kör dränkpump.
Varför ?
 
Kan du inte vattna gräsmattan, rabatter och dylikt med vattnet? Så du inte får allt på ett ställe på väldigt kort tid?

Ah, trodde du menade nu, ingen vidare mening på vintern. Sorry :confused:
 
Redigerat:
Som sagt, är bara takavvattningen i ok skick så är det ju bara att köra på.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Om takavvattningen är i bra skick och korrekt utförd, skulle jag vilja tillägga.
Ifall takavvattningen är ihopkopplad med dräneringen kommer du fylla den, och då har du 1000 liter vatten som trycker mot källarväggen.

Jag skulle försöka kolla upp hur takavvattningen är gjord, om du inte kan säga det säkert skulle jag tappat lite långsamt. Skillnad på att släppa på 1600 liter på en gång, eller att göra det på en hel dag.
 
Att den är korrekt utförd var liksom underförstått ;)
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.