Hej,

Jag har ett scenario där först toaletten nere vid spolning i sista sekunden av spolningen sög ut vattnet för att sedan i nästa sekund låta vatten fyllas upp som normalt efter en spolning. En rörmokare fixade detta åt mig, men i samband med detta så började toaletten på ovanvåningen göra samma sak, men med mindre intensitet eller hur man ska förklara. Svagare helt enkelt.

Vad är det som kan göra att detta uppstår?
 
Bristfällig luftning brukar medföra att vattnet ”gungar” och att det kan gurgla i handfat mm.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Kriko Kriko skrev:
Hej,

Jag har ett scenario där först toaletten nere vid spolning i sista sekunden av spolningen sög ut vattnet för att sedan i nästa sekund låta vatten fyllas upp som normalt efter en spolning. En rörmokare fixade detta åt mig, men i samband med detta så började toaletten på ovanvåningen göra samma sak, men med mindre intensitet eller hur man ska förklara. Svagare helt enkelt.

Vad är det som kan göra att detta uppstår?
nu när vi haft kallgrader.... kolla att inte backventilen på vinden har frysit... om det nu är en dådan du har?

annars verkar det som att avloppsventilationen inte funkar. om du har en sånn avluftning som får ut ovanför taket, kolla att inte snön har byggtupp och täpper för.
 
  • Gilla
rehn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.