Tjabba.
Håller på att snygga till toarummet och kommit till utbyte av själva toastolen.
Vi bor i ett gammalt hus så en toa med mycket spolvatten är önskvärt.
Någon som har tips
 
  • Renoverat toalettutrymme med träväggar och en nyinstallerad vit toastol, platta på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta moderna wc stolarna går att ställa om.

Men för att ge ett konkret tips så ifö sign 6860. Den går att ställa om från 2/4L till 6/8L, har själv gjort det så vet att det går ;)
 
  • Gilla
Bilboo
  • Laddar…
Krilleman
Välkommen till forumet @Bilboo (y)

IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.

Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.

IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
 
  • Gilla
Bilboo
  • Laddar…
Finns det andra modeller av porslinsfåtöljer för oss med gamla rör?
 
Krilleman
Fotografen Fotografen skrev:
Finns det andra modeller av porslinsfåtöljer för oss med gamla rör?
Nja, jag har faktiskt ingen koll på det. 8L IFÖ Sign har fungerat förut.

Det ligger ju inte direkt i tiden med en slogan likt:
"Köp denna porslinsgud som inte har snålspolning som standard..."
:rofl::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Bilboo och 2 till
  • Laddar…
Om man håller in spolknappen så spolar det tills behållaren är tömd.

Har själv två gustavsberg nordic som spolar så vattenverket knäar... :rofl:(y)
 
  • Gilla
Bilboo
  • Laddar…
Tror det är en Sign jag har, den stod ett par år innan jag monterade den så den kan vara köpt för såpass länge sen som 2010. Hursomhelst, jag ställde upp den på max när jag satte in den.
 
Krilleman Krilleman skrev:
Köp denna porslinsgud som inte har snålspolning som standard
Idén är faktiskt inte dum, det finns en marknad för stolar som inte snålar på vattnet.

Eller snarare att det skulle finnas en marknad om konsumenterna med äldre stammar var medveten om att snålspolande toaletter kommer ge bekymmer..
 
Krilleman
Jarlingar Jarlingar skrev:
Idén är faktiskt inte dum, det finns en marknad för stolar som inte snålar på vattnet.
Kanske inte, men hur många miljömuppar som tänkt rädda världen, på det ena konstiga sättet efter det andra, får du efter dig om du marknadsför dessa? :thinking:

Och har du så mycket problem är stambyte på agendan!
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Idén är faktiskt inte dum, det finns en marknad för stolar som inte snålar på vattnet.

Eller snarare att det skulle finnas en marknad om konsumenterna med äldre stammar var medveten om att snålspolande toaletter kommer ge bekymmer..
Fast är det så att det skulle ställa till bekymmer så går det som sagt att ställa om spolmängden. Hade själv problem med att jag fick stopp i toan 2-3ggr om året och blev tvungen att lyfta bort hela holken för att kunna spola rent. Till slut hittade jag att man kunde ställa om den och sedan dess (har nu gått snart ett år) så har jag inte haft stopp en enda gång (y)
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Och har du så mycket problem är stambyte på agendan!
Inte nödvändigtvis.
Många äldre stammar kan ha både Knepiga fall och konstiga 90° böjar..
Funkar sämre med lite vatten tyvärr.

Och en sliten betongstam kan ha något årtionde kvar men behöva mycket vatten för att fungera.
 
Tack för tipset! Skall renovera badrummet och då behöver jag en stol som spolar mycket. Kollade lite snabbt på prisjakt, lurigt när samma modell, 6860, säljs på olika ställen men med olika "undernummer" eller vad man nu kan säga. I de olika manualerna står det att vissa går att ställa till max 8 liter och vissa andra till betydligt mindre. :thinking:
 
Krilleman
6860 finns ju i några olika varianter. Sök på rätt RSK så blir det lättare att jämföra! (y)

I ordning enligt nedan:
Mjuksits med skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)
Mjuksits med skruvhål hel-spolning på båda sidorna (4/4) Vit spolknapp
Mjuksits utan skruvhål, hel/halv-spolning (4/2)

IFO Sign WC-stol modell 6860, vit, med inbyggd mjukstängande sits och dual-flush funktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tabell med olika varianter av Ifö Sign mjuksits toalettsitsar och deras produkt- och RSK-nummer.

Jag hittar den billigast hos stuvbutiken.

[Off Topic ON]
På just den e-handeln har jag köpt tapeter förut. Efter tredje försöket med dom tapetrullarna så fick jag hem några som inte var transportskadade... :surprised:
[Off Topic OFF]

https://www.stuvbutiken.com/sv/artiklar/ifo-sign-6860-standard-mjuksits-vit.html

Ifo Sign 6860 toalettstol med vit mjuksits, hel/halv-spolning, skruvhål och vit spolknapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Krilleman Krilleman skrev:
Välkommen till forumet @Bilboo (y)

IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.

Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.

IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
Har Sign spolkant??
Är det vad som skiljer Sign och Spira??

Krilleman Krilleman skrev:
Välkommen till forumet @Bilboo (y)

IFÖ Sign är på gång ut ur sortimentet så passa på att handla en sådan om det fortfarande är möjligt.

Jag skulle köpa Sign enligt min bygghandling förra veckan, men ack vad fel jag hade. Grossisten hade slutat lagerföra denna modell med hänvisning till Spira.

IFÖ Sign kan du få maximalt 8L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
IFÖ Spira kan du få maximalt 6L i spolmängd på både lilla och stora spolingen.
 
Krilleman
Sign har traditionell spolkant runt om som vanligt.

Spira har bara spolkanten i bakkant, se videon.

 
  • Gilla
Bilboo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.