Har en toalettstol av märket IFÖ som gärna rinner över.
Någon som vet vad felet är och vilket åtgärd som behövs ? Vit IFÖ toalettstol med två spolknappar på cisternen, ett vanligt problem med översvämning diskuteras i inlägget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på toppen av en IFÖ-toalettstol med vatten som rinner ner längs tankens sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är litet magert med exakt felbeskrivning. Men om felet är att den överfyller så kan det vara en god idé att installera en Fluidmaster inloppsventil. Mycket enkelt att byta, ta gärna varianten med mässingsprylar nedtill så blir det garanterat tätt över tid.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
I förra (och förrförra) bostaden så hade jag toaletter som kunde få för sig att släppa ut lite vatten när de fyllde upp cisternen efter att man spolat. Jag löste det genom att lyfta av locket och skruva ner påfyllningsventilens tryck lite för att det (vattnet) inte skulle skvätta uppåt och rinna ner längs med locket och utanför. I mitt fall var grundorsaken att jag hade ett småbarn som hittade stängningsratten. Det var tydligen där folk hade reglerat det innan.

Nu vet jag inte riktigt hur man lyfter av locket på denna modellen, även om jag verkar ha samma? Skulle behöva plocka isär och göra rent mekaniskt i röret för wc-sticks under reglaget nämligen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.