Vi har en mycket liten gästtoalett som saknar handfat. Det är nästan omöjligt att få till en vanligt handfat någonstans, isåfall måste det vara pyttelitet och sitta över toastolen... Jag har sett japanska toaletter med hadfat inbyggt ovanpå vattencisternen. Är det någon som vet var man kan få tag i ett sånt?
 
  • Gilla
Shanel
  • Laddar…
T
profile-toilet.jpg

Från en australiensk sida.

Tror inte det finns någon variant i Sverige.
 
Hej!

Jag såg för ett tag sedan ett inredningsreportage med en väldigt liten gästtoalett.
Där hade dom satt in ett litet hörnhandfat.
Det var riktigt snyggt och även annorlunda.
Lycka till!
 
Tänkte bumpa denna tråden för jag håller på att inreda ett badrum med mycket begränsad yta, är det någon som vet var man kan köpa en sådan toastol i Sverige eller varifrån det går att importera smidigt?
 
Kan ju lika gärna köpa en vanlig mugg + ett väldigt litet handfat....
 
Om ett en toastol är 40 cm bred och ett mycket litet handfat är 30 cm brett, kan du då förklara för mig hur du kan montera dom bredvid varandra utan att det blir bredare än 40 cm?

Jag spar utrymme på en sådan här stol + att jag har aldrig sett någon annan som har en och det gör att jag vill ha en extra mycket.
 
Nej det kan jag inte förklara. Kan du förklara för mig varför du ska montera dom bredvid varandra?

Bygg som på Tank77's bild. Använd en inbyggd cistern så du får en ren vägg att sätta handfatet på.

Vad har du för mått på golvytan i toarummet?
 
Tror MathiasS lösning blir enklast och är att föredra.

Kollade runt lite på nätet och hittade annars följande:

1. Den här, som jag i och för sig tror kan bli för stor:
http://www.badrumsinspiration.se/Inbyggda-toaletter
(Verkar säljas i Sverige via den danska generalagenten.)

2. Den här, som är gjord för fängelseceller:
http://www.intra-teka.com/svenska/sanitet/produkter/intra-wc/combi-unit/

3. Samma WC som på tank77s bild ovan – verkar gå att få tag på även i England:
http://www.boundarybathrooms.co.uk/...Toilet-Suite-with-Integrated-Hand-Basin-.html
(Men att hitta en butik där som även levererar till Sverige; det är en annan fråga.)
 
Jag gillar #2. Man kan inte slå sönder den, man kan inte hänga sig i den, man kan inte dränka sin cellkompis i den. Lätt avspolbar. Ett måste i varje hem.
 
Jag har sett en lösning (även om jag nog skulle ha satsat den där i 3e. länken här ovan). För länge sedan såg jag ett minimalistiskt duschrum i en liten lägenhet. Man hade en toa stol av den gamla typen med cistern upp vid taket, och dragsnöre för spolning. Då fanns det pats för ett litet handfat över toan. Och sedan var där en takmonterad dusch ovanför alltihop. Jag tror att totalytan var ca 1 - 1,5 kvm.
 
hur är ytan? dvs mått och placering på dörr, jag trodde aldrig jag skulle få in handfat och stol i vår gästtoa som jag byggde i en gammal garderob, utan att det skulle bli för trångt men det gick, 80cm brett med dörren på ena kortsidan och ca 1.2m långt tror jag, våra mått är.
 
Sorry att jag var tvär emot dig @MathiasS , jag hade en dålig dag just då.

Anledningen till att jag inte kan ha en vägghängd toa är att badrummet är i en källare så att fälla in den i väggen går inte och bygga en box gör att det blir dåligt med benutrymme.

tack för tipsen, jag fråga leta efter en butik i England som kan frakta den, eller överraska frugan med en roadtrip :)
 
Ingen fara, är inte så lättstött efter snart tio år på detta forum....:)

Vad har du för mått på rummet där muggen ska stå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.