Har noterat att min toalettstol läckt lite vid enstaka tillfällen.

Jag upptäckte det första gången för ett par veckor sedan och konstaterade att det verkade ske i samband med att spolknappen fastnat. Jag löste detta genom att öppna locket och smörja med ett silikonbaserat medel (rekommendation på K-Rauta). I samband med detta körde jag även lite avkalkning av avloppet. Läckaget upphörde och jag tänkte inte mer på det.

Igår när jag städade noterade jag så igen lite vatten nere vid golvet under toalettstolen. Torkade upp med papper. Har sedan låtit lite papper ligga där. Det blir lite fuktigt på pappret i ett område stort som en gammal 5-krona ungefär.

Har ringt VVS-firma och väntar på att bli uppringd för att boka in åtgärd. De sa att det kan bli att byta hela toalettstolen då denna verkar vara att något okänt fabrikat (står inget märke på den).

Några idéer från forumet?
 
Update: Tog bort det fuktiga pappret imorse, lade dit ett nytt. Det verkar inte bli blött. Har väl varit på toa en 3-4 gånger iaf under förmiddagen.
 
Är du säker på att det inte är kondens? Det ökar vid fuktig väderlek.
 
Det jag reagerat på är att det vid några av tillfällena varit som en liten pöl. Kan det bli det även om det "enbart" är kondens?

Att pappret blir lite fuktigt kan ju absolut vara det. Men är det rimligt med en lite större mängd vatten vid kondens? Borde kanske ha tagit en bild på vattnet igår men säg att det kanske var 5 centimeter i diameter (går helt på minnet här).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.