Så. Toaletten rinner över. Kul. Men inte som man ser när man som novis googlar på det, att det fortsätter rinna i toalettstolen. Nej här rinner det över från "locket där spolaren sitter". Den ner på toalettstolen och golvet. Kul. Känns som att det är för mycket vatten i kanistern så när man spolar och den ska fyllas på är det redan fullt och det ringer ut istället
 
Bäst att bara byta toalett, har försökt lappa och laga mina tre toaletter utan framgång, senaste året har jag bytt alla tre, inget stort jobb - en med synlig krök är det lättast att jobba med.
 
Wolfpaw Wolfpaw skrev:
Så. Toaletten rinner över. Kul. Men inte som man ser när man som novis googlar på det, att det fortsätter rinna i toalettstolen. Nej här rinner det över från "locket där spolaren sitter". Den ner på toalettstolen och golvet. Kul. Känns som att det är för mycket vatten i kanistern så när man spolar och den ska fyllas på är det redan fullt och det ringer ut istället
Lyft på locket, sitter en flottör som ska gå upp när vattnet stiger, den behöver då justeras så att den stänger tidigare, sitter det fast kan man till och med böja armen lite grand, prova att spola med locket borta så ser du när det blir bra:)
 
  • Gilla
Wolfpaw
  • Laddar…
Hittade lösningen när jag skulle skriva upp och kolla flottören. Var en kombination av flottiljens sen var lite böjd uppåt samt att där vattnet rann ut ifrån var trycket alldeles för hårt så det skjöt ut vatten. Fanns ett litet vred som regler reglerade hur hårt vattnet fylldes på och det löste problemet
 
  • Gilla
Argastesnickaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.