Ja, nu när man väl gjutit och reglat upp innerväggar kan jag konstatera att jag lyckades få upp avloppet till toan lite väl långt in i rummet.
Man har ju ingen lust att bila upp golvet och lägga på en knix, flytta väggen lite går ju men då blir badrummet mindre.

Finns det toalettstolar som har avloppsanslutningen mer mot mitten till så att säga så man kommer närmre väggen, eller är det kört?
Exenteranslutningsmuff är inte tillräckligt då jag i dag har kanske 30cm mellan cc på rör och vägg men man bör ha 15cm.

Några tips?
 
Toastolar med universalvattenlås kan man oftast skjuta in ytterligare 50mm.
 
Johan Gunverth skrev:
Toastolar med universalvattenlås kan man oftast skjuta in ytterligare 50mm.
Hm, menar du att dom har nån exentrisk anslutningsring som rör sej?

detta tillsammans med en exentermuff skulle iaf ge 10cm, men det är nog lite mkt ändå...
Skulle behöva en gammal stol och testa lite med tror jag.
 
Men du, du funderar ju lite över vägghängda stolar i en annan tråd - är inte det den bästa lösningen på problemet? En liten inkaklad utbyggnad på väggen med en träskiva ovanpå, det blir ju riktigt snyggt? Du kan ju komplettera med några små fack för toarullar eller nått så ser det än mer naturligt ut.
 
Min spontana reaktion går hand i hand med föregående talares tips, fast jag tänkte inte på vägghängt. Du kan ju behålla avloppet där det är idag och ändå få till en hylla enligt Mathias recept.

Om jag inte minns fel så är det någon på forumet som har en liknande lösning i svart och vitt kakel. Om du plöjer lite i gamla trådar så kanske du hittar den, jag tror att det var nån som ville ha inspiration eller bara var nyfiken som startade tråden.

Lycka till!
Mvh
Thomas

 
Den vägghängda lösningen tänkte jag ta till i lilla toaletten där även det avloppet kommit dumt.
Men där kan jag ta och grena avluftningen och sätta toan på den och då bara lägga igen den stam som skulle varit till toan.

Men som ni säger en hylla eller liknande har jag också tänkt lite på, kanske kan komma till nytta isf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.