Den nuvarande planlösningen jag har skissat. Har dörren till toaletten/duschen mynnande ut i vardagsrummet. Jag ser inte sådana stora problem med det men jag har fått en del reaktioner med rynkande av ögonbrynen. Är det olämpligt att ha toaletten i anslutning till vardagsrummet?
 
Jag skulle INTE gilla det om jag var spekulant på ett sådant (begagnat) hus. Det är väl dock kanske inte det som skulle avgöra affären om allt annat var perfekt och dessutom antar jag att ni inte planerar att sälja inom överskådlig framtid i alla fall.
 
H
Har för mig att (så var det iallafall förr) att man måste ha en friyta tex en hall utanför en toalett.
 
När svågern flyttade in i radhus tog dom bort en vägg och skapade kök/vardagsrum i-ett. På köpet fick dom en gästoalett som slår upp i köksön/vardagsrumsdel. Ingen optimal lösning för just toaletten, men jag tycker att köket/vardagsrummet fick ett så pass bra lyft att det var värt den aningen oblyga placeringen av toan. Läge för lite bakgrundsmusik på stereon om man har fin sittning både i och utanför dasset.
 
I vårat hus hade lagt en toalett och dusch eller tvärtom i köket.... Hur nice är det egentligen? antagligen för att det va lätt att dra VA men ingen bra lösning tycker jag ialla fall. Gjorde om och drog ny stam flyttade både kök och tolatt till annan del av huset. Nu är gamla salen återställd och inte ett hopkok med badrum och kök i ett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.