Har påbörjat planering inför byggande av badrum så här kommer första frågan av många  ::)

Eftersom avloppstanken ligger i andra änden av huset, under altanen, kommer det troligen inte att bli tillräckligt lutning på rören så jag kommer att behöva en pumpkvarn till toaletten.

Har tittat en del på Saniflo-varianterna men är inte så förtjust i utseendet på toastolarna med inbyggd pumpkvarn. Man kan iofs köpa enbart pumpkvarnen och koppla den till en vanlig toastol men bara pumpkvarnen går lös på ca 5000:-.
Finns det möjligen andra tillverkare än Saniflo?

Det står att Saniflo behöver minst 6 l vatten per spolning vilket jag tycker låter väldigt mycket. Finns det någon pumpkvarn som fungerar med mindre mängd vatten?

 
Jag har en Saniplus kvarn som ligger och skräpar den kan du få köpa för en tusing (ny pris ca 7000:)
 
6 liter är väl samma mängd vatten
som en standard toalett?

Mvh Putte
 
Kakelmaster: Intressant förslag men är fortfarande lite orolig över vattenmängden som går åt per spolning. Idag har jag en toalett som använder 0,5-1 l per spolning. Vill ju helst inte behöva ha fler än två tömningar av tanken per år, och vill heller inte byta tanken om det inte är absolut nödvändigt. För mig ensam räcker det men det kanske är smart att anpassa huset efter en familjs behov, om ifall att liksom.
Låt mig kolla med Saniflo så återkommer jag till dig med besked.

Mvh Emssal
 
kakelmaster skrev:
Jag har en Saniplus kvarn som ligger och skräpar den kan du få köpa för en tusing (ny pris ca 7000:)
Hej Kakelmaster.

Har jag förstått det rätt om Saniplus först maler.. ähum.. skiten och sedan pumpar upp den från ett område som ligger under det ordinarie avloppssystemet?

Om det är så och du fortfarande har kvar din maskin, så handlar jag den gärna.
Är den mycket använd?

/ Fredrik
 
Jag har ingen aning om hur mycket den gått. Jag köpte den av en röris för en tusing som sa att den stått i ett fritidshus en kort period fram tills de bytte system. Hade tänkt ha den i mitt fritidshus men det blev inte så. Nypris ca 7000:- så det är nog värt en tusing. Ring om intresse finns kvar till 0708336606.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.