Jag har letat efter en Toadusch eller vad det nu kan heta.
Alltså ett litet duschhandtag som sitter intill toastolen och som ha en avtryckare för att spruta en riktad vattenstråle. (vill ju även att ungarna ska kunna hålla rent efter sig i toan).
Dessa är ju ganska vanliga i Asien men har inte hittat några i Sverige.
Det finns ju något liknande till tvättställsblandare men jag vet inte hur dessa funkar. Slang o kopplingar måste ju även klara att ligga under ständigt tryck.

Någon som har tips?

Edit: länk till tvättställsdusch http://www.vvsochbad.se/Badrum-Blandare-med-dusch.html?page=2
 
Redigerat:
Funkar inte toaborsten eller ska du dra ner på toapappret?:)
 
Lägga om kosten kanske :)

Sent from my X10i using Tapatalk
 
T
Jävligt fräscht att spola av röven egentligen istället för att torka in skiten:wow:
 
Nu för tiden så är det där ju mer ett köksredskap....alla storkök har ju sånt i disken av olika modeller, går nog att hitta "enklare" varianter också men kolla efter diskdusch, köksdusch eller helt enkelt rövtvättare.....(kanske du får fram bidé istället iofs)
 
Asiaterna använder det som rövdusch men principen är ju 100ggr bättre än en äcklig toaborste om den används i detta syfte.
 
I Turkiet brukar det sitta en liten vatten pip man kan spruta sig i röven med i toastolarna.
 
  • Gilla
Tomas Tomplast Gustavsson
  • Laddar…
T
Nimajneb skrev:
Asiaterna använder det som rövdusch men principen är ju 100ggr bättre än en äcklig toaborste om den används i detta syfte.
Inte så skönt med en toaborste i röven, river ganska bra:p
 
Glufsglufs skrev:
Nu för tiden så är det där ju mer ett köksredskap....alla storkök har ju sånt i disken av olika modeller, går nog att hitta "enklare" varianter också men kolla efter diskdusch, köksdusch eller helt enkelt rövtvättare.....(kanske du får fram bidé istället iofs)
Bra tanke
 
Det var ju dom jag länkade till förut och jag tror själva duschen skulle funka men blandaren blir ju liksom lite överflödig.. Sedan vet jag inte om dessa handfatsduschar ligger med konstant vattentryck eller om man öppnar upp vattnet via blandaren för att sedan använda avtryckaren på duschmunstycket.
 
Vi ska ha Mora MMIX Sanette som tvättställsblandare med s.k. sidodusch/ handdusch. Själva duschen kommer sitta monterad mitt framför toastolen vilket jag bedömer som tillräckligt nära. En blandare måste man ha och det måste vara en med ejektor för att klara konstant tryck. Jag har mailat med MoraArmatur om detta och de säger man måste ta en av deras tvättställsblandare som har tillhörande sidodusch pga det med ejektorn. Blandaren måste sitta i ett tvättställ (eller i bidé) eftersom kranen kommer droppa lite efter man stängt duschen.

I Asien har de nog ofta en sådan variant som är kopplad direkt till toastolen - alltså enbart kallvatten. Helt ok i ett varmt land - tycker du det är helt ok även i Sverige så kan du googla på något i stil med bidet shower, shattaf shower, muslim shower. Finns att köpa från England bl.a. tror jag.
 
Bidédusch är vad du menar men tror de flesta fattar vad du menar med rövdusch oxå:) Håller med, torka skit e ju eg inte särskilt fräscht. Om jag får bajs på handen tar jag väl ändå i tvättar den inte fan torkar jag bort d med papper!
 
I Finland är denna lösning extremt vanlig sedan många år tillbaka. Finska blandartillverkaren Oras har c:a en ziljard olika blandarvarianter för denna funktion. Du måste alltså ha en speciell blandare som har utgång för handduschen. Duschen och slangen ligger INTE under konstant tryck, för att använda duschen måste du först öppna blandaren, när du sedan trycker på duschandtagets spak så styrs vattenflödet till duschen istället.

http://www.oras.com/se/professional/products/productgroups/Pages/Washbasinfaucets.aspx
 
  • Gilla
sallad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.