Hej!
ska isolera den låga väggen innan snedtaket börjar och undrar hur tjockt lager isolering ni skulle använt.
min första tanke var 1st 150mm skiva med vindpapp ytterst följt av 1st 45mm skiva. Men det kanske är för klent.
det är ett nybyggt hus med golvvärme och frånluftsvärmesystem.

20150722_183345.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det låter väl alldeles ypperligt (dock är jag mer van med äldre konstruktioner och inte alls lika väl isolerat). På övre plan vill man väl få så mycket golvyta som möjligt?
 
Låter lite överkurs, tycker 145-150 mm räcker gott.
 
Kompisen blev rekommenderad 170mm+45mm+45mm. Dock en ny tillbyggnad av ett äldre hus, men ändå.
isoleringen i yttervägg på gavlar är 220mm totalt tror jag
 
Menar du bara att isolera ca 120cm från golvbjälklag nu? Resten mot takstolarna/självs taket isoleras annorlunda? Om det bara är som jag tror på själva bilden tycker jag du bygger för mycket, du tappar mycket golv/boyta :(
 
Taket isoleras tjockare och ska möta väggen i ovankant på den biten som syns i bild.
med detta upplägg så inkräktar jag inte alls på golvytan, mer än den nödvändiga 45x45 regeln för att skruva väggips i.
tanken var att, om det anses behövas, bygga ut mot utsidan med en 45x45 regel till (eller ka nske ännu mer?) Så att en 45mm skiva får plats innanför 150mm skivan. Typ
 
Ok, då är jag med. Som sagt, kanske onödigt mycket men ingen nackdel att köra så :)
 
Undrar om jag kanske var otydlig att skriva att detta är en yttervägg. Det kommer alltså ingen mer isoleringutanför denna vägg. Takets isolering slutar alltså där väggen möter taket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.