Otroligt missnöjd med Titania som leverantör! Ej professionellt bemötande.

Det ska genomföras ett stambyte i min lägenhet (hela bostadsrättsföreningen). Från början var tanken att de skulle påbörja arbetat i januari 2015 enligt tidsplan. Jag fick dock veta i maj/juni att det hade blivit ändrade planer och att de skulle påbörja stambytet i min lägenhet vecka 40.

Ca den 8 september fick jag en lapp där det stod "för 17, 19 och 21, uppstår på grund av mängden tillval en viss förlängning av tidsplanen".

Jag skrev då följande mail till platschefen på Titania; ”Hej XX! XX, d v s föreningen på XX, gick ut med en lägesrapport gällande hur det går med stambytet. Det står b l a "för 17, 19 och 21, uppstår på grund av mängden tillval en viss förlängning av tidsplanen". Hur ska jag tolka detta, kommer ni att påbörja renoveringen v 40 eller senare? Vore tacksam för svar då jag måste hinna transportera bort mitt husdjur innan ni påbörjar bygget, måste boka flygbiljett etc. Ha en fin dag!”

Jag fick då följande svar den 8 september ”Hej. Vi kommer att starta din renovering enligt tidplan. Hälsningar XX Platschef TITANIA”

Därefter tänkte jag inte mer på det. Då stambytet skulle pågå 10 veckor eller mer så började jag och min sambo kolla på alternativet att hyra lägenhet i andrahand - dels för att man inte kommer ha tillgång till egen toalett och dusch (dock finns det tillgång till gemensam toalett och dusch), därtill fick man inte ha husdjur här under tiden, dessutom skulle de även hålla till i köket under 3 veckor. Jag och min sambo har fått tag på en lägenhet i andrahand och skrev på papper igår (!).

Sedan fick jag en lapp i min brevlåda någon gång under dagen idag 25/9-14, där det stod ”Meddelande till boende på XX väg 17, 19. Flytt av etappstart (etapp 6). Förtydligat: På grund av tidigare redovisad förskjutning kommer start av etapp 6 att flyttas från måndagen den 29/09-14 till onsdagen den 07/01-15. Detta gör vi för att undvika att arbeten utför hos er boende under jul och nyårshelgen. Vi kommer alltså inte starta etappen på måndagen den 29/9-14.

De förvarnar alltså 2 arbetsdagar innan de ska påbörja stambytet att således inte kommer att ske enligt nyligen satt tidsplan. De har inte ens frågat oss boende ifall vi ens skulle bli störda av arbeten under jul och nyår, detta känns endast som en lam ursäkt från Titanias sida.

Nu riskerar vi att betala att betala vår egen hyra och hyran för andrahandslägenheten (10 000kr/månad) – som vi enbart hade tänkt hyra för att slippa bo här under stambytet.

Vad hände med framförhållningen?!?
 
Har du pratat med styrelsen i föreningen?
I mina öron låter det mer som att det är de som ändrat tidplanen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.