Hej!

Jag skulle behöva hjälp med tips och förslag vilka färger jag ska måla om min lägehet med.

Vi kan ta det som bildera kommer i ordning här.

Kök är väldigt öppet, och är nu i vit/ljusgrå färg som sedan går ihop med vardagsrummet (se Planlösning för hur det hänger ihop). Hur kan vara snyggast att få till här? Just nu känns det mest som det är tre olika färger (i själva köket är det vit tapet, sedan vid matsalsbordet är det ljusgrå (målat). Övergår sedan i ljust till viss del i vardagsrummet och sedan en äcklig (i mitt tyckte) grönaktig färg i vardagsrummet.

Vardagsrum här är ju själva väggen (utmarkerat på Planlösningen) i ett väldigt ful färg (enligt mig), och sedan är väggen mot det större fönstret i vit tapet. Förslag på hur man får en snygg sammanhållning mellan kök och vardagsrum?

Min tanke är att jag skulle kunna måla det ljusbeiget på både väggen i vardagsrummet samt vid matsalsområdet. Vad tror ni om det? Mitt förslag på färg finns i "XFärg_Kök_Vardagsrum".

Sovrum 1 här är det också en väldigt ful färg. I övrigt är sovrummet i vit tapet. Min tanke här är eventuellt att tapestera så det blir vit tapet i hela sovrummet, dock så vill jag enbart tapetsera den delen där det är målat. Är det svårt att matcha så att de nya tapeterna matchar dom gamla? Hur hade ni gjort?

Möjligtvis att jag vill göra likadant som i Sovrum 2, d.v.s. mörk färg mot sänggaveln och sedan ljusare runt om.

Sovrum 2: Här har jag ett kontor i dagsläget, men det är tanke mer att det även ska vara ett sovrum. Just idag är det i ett baby-blå färg som verkligen inte är fin :) Vilket färg hade ni tyckt var fin här?

Min tanke är lite som "XFärg_Kök_Sovrum2", d.v.s. gaveln där sängen är tänkt att stå i en lite mörkare färg och sedan övrigt väggarna (mot fönster etc. i en ljus fin färg.

---

Skulle jättegärna höra era förslag på hur ni hade gjort.

Har ni någon som helst aning vad det skulle kunna kosta? Vill som sagt måla och inte tapetsera.

Tack så hemsk mycket för all input.
 
  • Planritning av en lägenhet med markeringar som indikerar användarens färgval för olika rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartvit planlösning av en lägenhet med markerade områden för kök, vardagsrum och sovrum, betonade med blå och röda linjer och text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med vita skåp och ljusgrå väggar, träbänkskiva och vit kakel ovan diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Matsalsområde med vit matbord och stolar, gråa väggar, vit dörr och gardiner, samt industriella svarta lampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett kök med vit och ljusgrå inredning, matsalsbord och stol, samt en stor svartvit tavla på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med grön vägg, grå soffa och TV, trägolv, vit tak och belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med mörkgrön vägg, vit tak, brunt golv, TV på väggen och brun möblering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med grön vägg, grå soffa och vitt fönster med gardiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En del av ett vardagsrum med vit vägg där en svartvit tavla hänger, vid en matplats med bord och stolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med gröna väggar, tv, soffa och trägolv synligt från ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett sovrum med vit väggar, mörkblå gardiner, rutigt överkast på sängen och fönster som visar utomhusvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sovrum med blåmålad vägg, vit tak, trägolv, grå gardiner, fönster och inramad bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sovrum med vita väggar och trägolv, stor stadsmotivtavla, öppen dörr till korridor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hemmakontor med en stor bildskärm på ett skrivbord, ljusgråa väggar och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontorsrum med babyblå väggar, svart kontorsstol, skrivbord med datorskärmar och svart belysningsspår i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med babyblå väggar, datorskärmar på skrivbord och taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med öppen spis, beige fåtöljer och soffa, grå tuftad ottoman, vita väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sovrum med en mörkgrå vägg bakom sängen, vita omgivande väggar och inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.