Eftersöker tips på var man hittar litet mer kraftiga avvibrationsfjädrar till en gammal Partner 410 ccs. Inte helt lätt att hitta delar till denna såg längre. Tycker sågen funkar perfekt men irriterande att den har så saggiga avvibrationsfjädrar, behöver styvas upp litet för att kännas 100%.

Provade först att skicka PM till användaren Maskintok men det påstods att denna användare inte finns. Kanske någon annan kan bidra, hoppas det.
 
Har du kollat skogsverktyg.se?

Maskintok finns under eget namn på Youtube.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Tack för länk, även tack för ref till Maskintok som bidragit med mycket kunnande och klokskap här genom åren.

__
Ang Maskintok, sett en del inlägg som postats under användarnamn Anonymiserad 433451. Men inte heller detta går att skicka PM till tyvärr.
 
Redigerat:
Nu vet jag inte var du bor men Carlsönerna i Gröndal (Stockholm) är otroligt kunniga.
 
Jag köpte delar till min Jonsered från tidigt 80tal från swedol så sent som för ett par år sedan. Kolla där.
 
C
Fjädrar vet jag inte, men det kan underlätta enormt med svårhittade delar om man lyckas luska ut vilka andra varumärken sågen sålts under och vilka andra sågar som använder samma delar.
 
galento
C cpalm skrev:
Fjädrar vet jag inte, men det kan underlätta enormt med svårhittade delar om man lyckas luska ut vilka andra varumärken sågen sålts under och vilka andra sågar som använder samma delar.
Om man har artikelnummer kan man ju söka på det , fann en del till en Jonsered
såg på Ebay i US.
 
Testa motsvarande fråga på forumet: maskinisten.net
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.