Hej!

Funderar på att köpa en vakuumförpackare till frun i julklapp. Någon som fungerar bra för både sous vide, förpacka kött från jakt och använda den till sylt/burkar.
Men jag har ingen koll. Har ni några tips, kanske t o m på black Friday? Helst ca 1500, smärtgränsen går väl vid 2500. Eller är det för lite för att få något bra?
 
Köp i alla fall inte inte OBH Nordica 7949 Supreme. Den har bökig stängning genom att man trycker med hög kraft på luckan. Dessutom måste svetsen pausa lång tid mellan svetsarna vilket blir irriterande redan när man bara har ett par påsar att göra i ordning.

En vän har en Foodsaver, vet inte vilken modell. Den stängs med en enkel spak och har mycket bättre intermittens på svetsen. Tror säkert ni blir nöjda med en Foodsaver inom den budget du har.
 
  • Gilla
VLJ
  • Laddar…
Ja, svärföräldrarna har också en OBH och vi är inte så imponerande av den
 
Jag köpte en Genzo vakuummaskin från Hylte för ca 10 år sen. Den är riktigt bra och pallar att packa 30 kg i ett svep. Bra kvalitetskänsla men i överkant på din budget. Köp en sån så blir alla nöjda och glada. Samma pris idag som för 10 år sen.
https://www.hylte-lantman.com/genzo-vakuumforpackare-propack-v5
 
  • Gilla
Gammelnörden
  • Laddar…
P
Köp från Tyskland !
Kolla på www.allpax.de.
Jag köpte vacuummaskin och Sous-vide därifrån billigare än vad bara vacuummaskinen kostade i Sverige
 
Nu var den nedsatt till samma pris som Foodsavern!
Beslutsångest!
Det rejälare ut men färre tillbehör och inga lådor/burkar till
 
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag köpte en Genzo vakuummaskin från Hylte för ca 10 år sen. Den är riktigt bra och pallar att packa 30 kg i ett svep. Bra kvalitetskänsla men i överkant på din budget. Köp en sån så blir alla nöjda och glada. Samma pris idag som för 10 år sen.
[länk]
2395 kr nu på Hylte. Köp! 🙂
https://www.hylte-lantman.com/genzo-vakuumforpackare-propack-v5
 
  • Gilla
Thomas M och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
2395 kr nu på Hylte. Köp! 🙂
[länk]
Ja det blev en sån igår!
Med den rean hade jag inget att sätta emot!
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.