B
Hej

satte för några år sen upp dessa från Philip, men plasten ger sig… har insett det måste till
Något bättre.
Tips på utelampor som lyser brett uppåt och nedåt? Dvs inte en smal strimma.. och lite utåt så det inte bländar.

Fördel om basen är Max 120mm.

söker nåt hållbart, varmgalvat med glas osv. Ingen plast…../
 
  • Metall utomhuslampa med sliten plast, monterad på en mörkgrå vägg, söker ersättning utan plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför? Är den lamptypen snygg i någon miljö?
Den ger inte nyttigt ljus utan enbart ljusföroeringar. Och i mitt tycke förfular de dessutom.
 
  • Gilla
datja och 3 till
  • Laddar…
B
D Daniel 109 skrev:
Varför? Är den lamptypen snygg i någon miljö?
Den ger inte nyttigt ljus utan enbart ljusföroeringar. Och i mitt tycke förfular de dessutom.
smaken är väl som baken…

men vi vill ha belysning runt huset…
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Är det inte bättre med lampor, typ strålkastare, som står en bit ifrån och lyser upp fasaden? Ungefär som hur man belyser kyrkor, slott och andra offentliga byggnader. Behöver man kanske inte montera fasaden full med "pastalampor"?
En välbelyst kyrka på natten med strålkastare och en julgran i snöig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
udihow och 1 till
  • Laddar…
B
Keiller Keiller skrev:
Är det inte bättre med lampor, typ strålkastare, som står en bit ifrån och lyser upp fasaden? Ungefär som hur man belyser kyrkor, slott och andra offentliga byggnader. Behöver man kanske inte montera fasaden full med "pastalampor"?
[bild]
säkert. Men nu får jag jobba med de förutsättningar som är…. Kablage sitter ju där
 
B
Keiller Keiller skrev:
Är det inte bättre med lampor, typ strålkastare, som står en bit ifrån och lyser upp fasaden? Ungefär som hur man belyser kyrkor, slott och andra offentliga byggnader. Behöver man kanske inte montera fasaden full med "pastalampor"?
[bild]
ok om de också lyser bara neråt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.