Jag har ett skrivbord i ett hörn av rummet. Vill ha förvaring av pärmar till vänster om arbetsplatsen, ovanför skrivbordet. Men jag vill inte förlora värdefull skrivbordsyta, så därför tänker jag lyfta upp en billybokhylla några decimeter från skrivbordet och fästa den i väggen. Bokhyllan är en vanlig låg Billy:
http://www.ikea.com/se/sv/assembly_instructions/billy-bokhylla__AA-981964-4_pub.pdf

Har ni tips på att göra detta snyggt? Väggen är gips + OSB så det finns att skruva i. Enklast vore två konsoler under hyllan, men det ser lite fult ut.

Ett alternativ vore elfa-konsoler och lösa hyllor, men det är inget riktigt alternativ för mig.
 
Ikea säljer ju lösa delar i butikerna. Ta och köp två vinkelbeslag som är till köksskåpen med plastlocken. Sen skruvar du fast dom i bokhyllan och sen i väggen. Beslag och skruvar blir dolda bakom den vita plasten.
 
huggan skrev:
Ikea säljer ju lösa delar i butikerna. Ta och köp två vinkelbeslag som är till köksskåpen med plastlocken. Sen skruvar du fast dom i bokhyllan och sen i väggen. Beslag och skruvar blir dolda bakom den vita plasten.
Håller det? Troligen eftersom man kan hänga upp stora köksskåp på samma sätt när jag tänker efter. Kan ju sätta mer än ett par om jag är osäker också.
Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.