Hej!
Har köpt en lägenhet i en förening med möjlighet till korttidsuthyrning via gemensam hotellverksamhet. Själv kommer jag endast nyttja lägenheten ca. 2-3 månader/år, övrig tid planerar jag att göra den tillgänglig för uthyrning.

Tänkte passa på att måla om väggarna innan jag flyttar in men är osäker på vilket material som passar bäst då slitaget givetvis kommer vara betydligt högre än vid eget bruk/ långtidsuthyrning.

I dagsläget sitter det en väldigt tråkig glasfiberväv på alla väggar, hur mycket känsligare skulle ytskikten bli om man istället gör dem släta genom spackling/ easy cover eller liknande innan målning? Är det något ni skulle rekommendera eller är det bättre att bara acceptera att glasfiberväven sitter där av en anledning?

//Maria :)
 
BirgitS
Glasfiberväv är mycket tåligt och betydligt mer än spackling och renoveringstapet, men det är ju rätt svårt att svara precis hur mycket.

Nu vet jag inte hur just easy cover beter sig men de flesta renoveringstapeter klarar inte av att få en helt slät yta av glasfiberväv.

Jag har svårt att se att det skulle vara betydelsefullt om det är glasfiberväv eller slät målning vid korttidsuthyrning.
 
Tack för snabbt och bra svar!

Vill fräscha upp väggarna för min egen skull och hade då föredragit en slät yta, men för uthyrningen spelar det självklart ingen roll vilken struktur väggarna har :)
 
BirgitS
Det är ju bara du som kan avgöra om det är värt bredspackling nu och reparation med spackling och målning då och då för att du ska se en slät yta när du är där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.