Ska göra ordning ett rum i källaren.
Vad säger ni om denna vecka.
Vad blir snyggast bäst att göra?

Sambon ska ha en "salong" så kommer va lite folk där inne.
IMG_20160214_215756.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rudis81
  • Laddar…
Jag skulle dragit om de där pex-rören. Bytt till hårda rör och dragit i taket. Det där måste vara en provisorisk dragning, för det ser inte klokt ut.
 
Haha om det vore så väl. Jag har byggt ut huset och haft en stor firma som har dragit dessa fula rör. Kanske mitt fel. För jag sa att det inye va så noga för det e en källare.
 
Fram med plåtreglarna och bygg en vägg utanför.
 
Lite det jag tänkte. Men blir dumt med fönstret. Kommer bli djupt fönster. Och krångligt med element.
 
Redigerat:
Om man fortsätter på MathiasS ide men flyttar ut väggen en bit, så du gör om det till ett långsmalt förråd,? Eller stjäl det för mycket av rumsytan? Får du ju samma problem med elementet men skall väl inte ta allt för lång tid för en rörmokare att fixa, om du inte ger det på dig själv. Hjälp finns ju i massor på detta forum.

Ett annat alternativ kan vara att sätta en hylla där rören går, som avställningsyta, sedan ett draperi ned till golv i nån snygg kulör eller om du bygger in det som en låda, dock med möjlighet att se om ett läckage skulle uppstå.
 
Rummet är inte allt för stort så behöver utrymmet. Funderar på att bygga in just rören i en låda men kommer bli konstigt när det e mitt på väggen. Hänga över något e mer lockande. Tex hänga en vajer i taket och dra över ett traperi eller något liknande över den fula vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.