Hej.

Lämnade in helt nyinköpta luckor och fronter till en sprutlackeringsfirma i Malmö för några veckor sen. Kulören är mörkblå med touch av grönt med s-7010-B10G.

Dessvärre blev resultatet väldigt repkänsliga luckor där färg också skavdes av i hörnen superlätt. Jag dealade just till mig full återbetalning. Nu måste jag hitta något annat ställe som kan utföra denna lackering på ett hållbart sätt. Jag vill ha fronter som håller lacken i alla fall i fem år. Det kommer bli tuffa tag mot köket med små vilda barn hemma. Tips på bra firma någon? Eller anser någon kunnig person att det är dömt att misslyckas med den mörka färgen?
 
  • Gilla
Målare Malmö
  • Laddar…
E Evolito skrev:
Hej.

Lämnade in helt nyinköpta luckor och fronter till en sprutlackeringsfirma i Malmö för några veckor sen. Kulören är mörkblå med touch av grönt med s-7010-B10G.

Dessvärre blev resultatet väldigt repkänsliga luckor där färg också skavdes av i hörnen superlätt. Jag dealade just till mig full återbetalning. Nu måste jag hitta något annat ställe som kan utföra denna lackering på ett hållbart sätt. Jag vill ha fronter som håller lacken i alla fall i fem år. Det kommer bli tuffa tag mot köket med små vilda barn hemma. Tips på bra firma någon? Eller anser någon kunnig person att det är dömt att misslyckas med den mörka färgen?

Hej... Tyvärr så är det så:(
Jag driver eget och jobbar som sprutmålare. där jag är anställd, stort köks företag, Där brukar dom säga till kunderna om vissa färger blir väldigt repkänsliga... det spelar inte någon roll vem du lämnnar det till tyvärr. Det är kulören som är det luriga. Det ända tips jag kan ge dig, är att hitta en firma som kan måla luckorna, å sen lägga 1-2lager med klarlack. gärna d-dur... det kommer bli dyrare. men kommer hålla sig bättre.

lycka till
 
  • Gilla
Evolito
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.