Här, i altanens varmaste hörn (när det inte regnar) är det gött att sitta och sippa på en kaffe i morgonsolen, en kopp varm choklad på vintern och vid sällsynta tillfällen en GT en varm sommarkväll när barnen gått och lagt sig. Men det som saknas är en skön möbel att slappna av i. Jag har hustrun har inte lyckats hitta något, så jag är ute efter tips. Möbeln får vara ca 220 bred, för då går den in mellan det snea vindskyddet och den vita altandörren när den är öppen. Den blå dörren är fuskigenbyggd på insidan och används inte (framtida projekt). Och sedan får det inte vara konstrotting, eftersom både jag och hustrun är sjukt trötta på det. Det är en stor fördel om möbeln är underhållsfri och kan stå framme på vintern.



20130809426.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Möbeln får gärna matcha den befintliga gruppen, som är en KWA Holmsund.
KWA-Tradgardsmobel-Grupp-Holmsund-Vit-Utemobel_k5j4ae.jpg
 
En större bänk/låd konstruktion i matchande trall med dynor man tar ut efter behov kanske?
Lite som ett mellanting mellan divan och stor soffa, ev rätt låg, runt 20-30cm, mest för att få hörnkänsla utan att ta upp mycket plats.
 
Det kanske inte är så dumt, har funderat på något liknande men inte kommit fram till hur man ska göra med dynor. Måttbeställer man dynor eller ska man anpassa storleken efter de dynor som finns att köpa?
 
Det är nog inte så farligt dyrt att köpa måttbeställda, blir ju kanske 3 dynor, och någon ryggdyna.
Men personligen hade jag kollat heminredningsbutikerna om de har något mått att gå efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.