Hejsan...

Jag är ute efter nå smidiga och snygga eluttag man kan ha under köksskåpen... Typ som dom vínklade man kan köpa på bla Kjell och CO... Fast snyggare ??!! Nån som har nån aning vart man kan leta ??

Kom gärna med massa andra snygga förslag... Dom måste tyvärr sitta under köksskåpen, dvs ovanför bänkskivan... ;)

mvh
 
Vad sägs om denna? Den går lika bra att motera i överskåpet för att dra ner som i bänkskiva för att dra upp. Vi har själva en sådan i köksön.
 
  • Powerport.jpg
Robert_Maria: Vart kommer denna ifrån?? Vill har en i min blivande köksö!
 
De heter Evoline Powerport.
 
Robert_Maria skrev:
Vad sägs om denna? Den går lika bra att motera i överskåpet för att dra ner som i bänkskiva för att dra upp. Vi har själva en sådan i köksön.

Snygg sak det där, har för mig att jag sett den på elbutik.se... Men går det att ha kablarna i om man kör ner den eller lär man ta ur dom ?? och är den vatten tålig om den är nere ? Vad händer om man spiller en kanna vatten över den ??


mvh
 
ipppe skrev:
Snygg sak det där, har för mig att jag sett den på elbutik.se... Men går det att ha kablarna i om man kör ner den eller lär man ta ur dom ?? och är den vatten tålig om den är nere ? Vad händer om man spiller en kanna vatten över den ??


mvh
Hej, jag har köpt en sådan där till vårt kök som vi renoverar just nu. Det går att ha kablarna i när man "fäller" ner den. Vet inte hur det är med vattentåligheten dock.

Men om du ska köpa en, köp för guds skull inte i sverige, här kostar de skjortan, typ 1800:-

Jag beställde min från Yatego i Tyskland, där kostade den 45,95 euro och det är precis samma produkt
 
kanontips Knecke... för sådana vill jag helst ha i vårt blivande kök också... och varför inte i skrivbordet i kontoret också. :)
 
@Ippe
Locket vinklas så att kablar inte kläms när man skjuter ner den. Vi har den dock uppdragen när vi använder den och skjuter ner den när den inte används.

Vidare så tror jag inte att den stoppar för en kanna vatten oavsett om den är uppe eller nere. Vi har iaf inte testat... ännu. ;) Nedfälld är den relativt skyddad och skulle det komma lite vatten på så är vår både jordad och så har man jordfelsbrytare. De är som Knecke säger relativt dyra men finns att få tag på i Tyskland till bättre priser. Vi köpte vår via en känning, billigare än utomlands. Vi har rostfritt lock och tre jordade uttag, det täcker våra behov. Det finns dock andra varianter också med fler uttag och med nätverksuttag också.
 
Någon som har sett den här modellen i en svensk butik ??? Det här var ganska smidigt och snyggt...
 
  • LX-2ST.00M.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller den här :) Båda kommer från Powerport.. hittade dom på Yatego....
 
  • 17586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Knecke skrev:
Hej, jag har köpt en sådan där till vårt kök som vi renoverar just nu. Det går att ha kablarna i när man "fäller" ner den. Vet inte hur det är med vattentåligheten dock.

Men om du ska köpa en, köp för guds skull inte i sverige, här kostar de skjortan, typ 1800:-

Jag beställde min från Yatego i Tyskland, där kostade den 45,95 euro och det är precis samma produkt
Hur funkade det att beställa från Yatego ?? Vart det tullavgift eller moms på det där också ??
 
ipppe skrev:
Någon som har sett den här modellen i en svensk butik ??? Det här var ganska smidigt och snyggt...

Kul att du frågar om den där, jag beställde just en sådan tillsammans med powerporten :) Den är skitsnygg :)
 
ipppe skrev:
Hur funkade det att beställa från Yatego ?? Vart det tullavgift eller moms på det där också ??
Det fungerade jättebra tycker jag. Jag genomförde en beställning mha babelfish.altavista.com (för översättning så man begrep lite av det som stod på sidan). Den fick jag ett mail med uppgifter om bankkonto som det skulle överföras till. Sedan ringde jag min bank som fixade en EU-inbetalning. Totalt för en powerport, hörnuttaget, frakt och kostnad för EU-inbetalning så kostade hela kalaset 950:-
 
Fina fisken :) Då blir det några uttag från Tyskland då... ;)
 
ipppe skrev:
Fina fisken :) Då blir det några uttag från Tyskland då... ;)
Lycka till, det är bara du frågar om det är några funderingar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.