Hemmakatten
Tips på snygg dagbädd önskas. Har ett litet kontor som även skall fungera som gästrum. Vill även kunna titta på nån film eller läsa en bok i lugn o ro. Rummet har fönster åt norr och öster. Garderobsväggen (löper 18 meter genom hela huset) och bordsskivan är i valnöt, väggar vitmålade, golven lutat och vitoljat grangolv, fönsterkarmar i mörkgrått aluminium. Genomgående naturfärger i hela huset, vitt, brunt (valnöt), lite ljusgrått (kalksten).

Skulle vilja ha en dagbädd i modern design. (En bäddsoffa känns för stor o klumpig i rummet.) Gärna en dagbädd där man kan fälla ner ryggstödet för att få en lite större bädd för övernattande gäster. I tyg, inga karmar, är osäker på färg. Är ej priskänslig, men nånstans vid 15-20´går gränsen. Såg nån gång en italiensk dagbädd som var snygg men hittar den inte. Eventuellt ett litet minibord som kan fungera förbåde kaffekopp oc väckarklocka.

Bifogar planritning. Tack på förhand:)
 
Hej! Utan att göra större efterforskningar kan jag tipsa dig att gå in på offecct.se.
De har en byggbar soffa, bänk variant som jag tycker är snygg och går att få på många sätt. Den heter Orbit. Du kan ju ställa två st bänkar i vinkel eller välja en med litet ryggstöd. Den är nätt och fin i formen. Textil är valbart.
När det gäller den italienska dagbädden, kan jag tipsa dig att köpa någon italiensk tidskrift t ex Domus, eller Interni och titta på deras annonser med websidor. Där kan du få många tips.
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.