Hej!
Jag ska ha ett räcke till en altan, och vill ha ett sånt där klassistkt svart stålräcke som finns överallt i Stockholm. Någon som har tips på nån som tillverkar sånt eller liknande?
 
  • Gilla
JSvenonius
  • Laddar…
Alla smeder tillverkar det du vill ha. Kolla eniro. Jag hade gärna handlat av den lokala smeden, men det var för dyrt - alldeles för dyrt. Från 2 tusen per löpmeter och uppåt har jag fått i offerter. Sökte mej utanför stan och hittade en leverantör till slut som hade mer plånboksvänliga priser.
 
Går väl inte o komma så långt under 2' per löpmeter om du vill ha ett räcke i smide? Eller?
 
Vitt, inkl montering och pulverlack så kan man hamna under det priset. Kan dock ej rekommendera "min" smed förrän han gjort sitt jobb.

Sitter nu och funderar på om man får göra ROT-avdrag på monteringen - dvs ihopsvetsningen av 3-metersstyckena, vilket kommer utföras hemma hos oss...
 
Tack, har fått tag på nån som verkar bra och dyr som ska komma och kolla. Nu vet jag vad priset borde ligga på. Räcket skall totalt vara ca 4meter långt med två 90graderssvängar. Höjd ca 40 cm.
 
  • Gilla
JSvenonius
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.