Jag har just hängt upp en multifärgad ljusslinga i antennmasten på taket, men känner att det inte riktigt räcker som julpynt utan jag skulle vilja ha något värre. Inte riktigt i stil med det smaklöst överbelysta amerikanska hus man kan se ibland.. utan något annat. Något som går över gränsen för svensson-smakfullhet på ett sånt sätt att grannarna suckar och tycker att det var lite onödigt. T.ex. en 2 meters uppblåsbar jultomte som lyser och säger "ho ho ho" när någon går förbi. Eller en liten flock med rusta-renar med led-belysning. Jag vet inte. Jag har inte tänkt klart.

Om det är någon som har tips så lägg gärna in bild och inköpsställe i tråden nedan. Helst vill jag ha någon som kan fästas på väggen.
 
  • Gilla
OskarJ
  • Laddar…
Bara 85db på fläkten. Den är ju perfekt!

För egen del funderar jag på vad man ska använda om man ska böja ihop några figurer som man klär med lampor. Tex en tomte i släde, några renar etc. Tänker mig att bärlina till staket är tillräckligt stabilt men ändå enkelt att forma?
 
oceanis skrev:
[länk]
Denna tar nog priset när det gäller grannars stön.
 
yonna skrev:
Denna tar nog priset när det gäller grannars stön.
Men det var ju meningen....:D :D
 
I Grycksbo så är det nån som satt upp 2 rätt stora figurer, tyckte den ena såg ut som musse pigg, ungefär som tomten här ovan.
Är det där du bor pelpet? :)
 
  • Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
Tyvärr oskyldig :(. Jag har inget smaklösare än ljusslingan på antennmasten på taket. Fast den syns på långt håll ;).
 
harry73
Eftersom du vill trolla irl får jag ett starkt behov att trolla här. Men med lite avslappningsövningar går det nog bra ;)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jag trollar inte. Svara på min fråga!
 
harry73
Det var Pelpet som jag svarade till, men ta inte illa upp :) Att sätta julpynt på huset för att 'reta upp' grannarna är inte så annorlunda som att lägga upp 'fake' inlägg i ett forum för att reta upp forummedlemmar. Därav min jämförelse med trollning (men då In Real Life).
 
Jo det förstod jag.........)
 
harry73
Jag förstår inget
 
Grannen har klätt sin relativt höga flaggstång med skitmånga lampor i olika färger. Ser ut som en gigantisk glittrande fallos i vinternatten. Det är lika delar kul och stötande, ni vet när man först skrattar till och sen suckar lite uppgivet. Behöver inte vara svårare än så! :)
 
  • Gilla
pelpet
  • Laddar…
Tanken är att ligga på gränsen mellan skämt och allvar. Så att grannarna frågar sig - är det ett skämt eller bara dålig smak :)
 
Jag ser inte min närmsta granne och det är jag så här års synnerligen tacksam för ty de klär in hus och tomt med ljusslingor där alla har olika färg. Alltså tio meter vitt ljus runt altanräcket, tio meter rött runt ett träd, blått runt altanfönstren, grönt runt entrén, gult runt något annat och grönt runt det femtioelfte. Samt några slingor som är multifärgade. Blinkar gör de också. Det är ..... annorlunda minst sagt.
Något sådant kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.