A
Hej!

Har lånat en kap- och gersåg av en släkting i ett par månader då jag håller på att renovera min lägenhet. Eftersom jag pluggar på heltid så går det långsamt och det känns inte helt rätt att ha den lånad så länge. Så det är dags att köpa en egen.

Jag kommer behöva den för att kapa golvbrädor och lister framöver, men tänker att det är en bra maskin att ha hemma oavsett, så jag vill inte köpa billigaste som finns, men har inte heller råd att lägga 5000 kr på det. Tänker att ~2000 kr känns som rimlig budget (exkl ev ny klinga). Behöver inte ha något batteridrivet, utan vill ha med sladd så jag slipper tänka på batterier och laddare osv. Sågen kommer vara stationär för mig.

Tips?
 
A Amatörmässig skrev:
Hej!

Har lånat en kap- och gersåg av en släkting i ett par månader då jag håller på att renovera min lägenhet. Eftersom jag pluggar på heltid så går det långsamt och det känns inte helt rätt att ha den lånad så länge. Så det är dags att köpa en egen.

Jag kommer behöva den för att kapa golvbrädor och lister framöver, men tänker att det är en bra maskin att ha hemma oavsett, så jag vill inte köpa billigaste som finns, men har inte heller råd att lägga 5000 kr på det. Tänker att ~2000 kr känns som rimlig budget (exkl ev ny klinga). Behöver inte ha något batteridrivet, utan vill ha med sladd så jag slipper tänka på batterier och laddare osv. Sågen kommer vara stationär för mig.

Tips?
Jag började med en begagnad DeWalt 707, kostade 1000k.
Den funkar fortfarande efter 12 år i min ägo.
Ville ha lite bättre precision för ett par tre år sen då blev det en ny DeWalt 777 för ca 2500:- på nån kampanj.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
T
En begagnad såg av ett bättre märke behöver inte ens ta hela den budgeten, men troligen kommer du att hamna lite högre ändå med sågbordet som du sannolikt också vill ha.
Här är ett exempel som nog är vettigt https://www.blocket.se/annons/skane/bord_sag_med_stativ_/1202921696