Hej!

jag är på jakt efter tips på en bra (och inte för odiskret) router till vårt sommarhus. Idag har jag Google mesh puckar, tidig generation. Det funkar hyfsat men problemet är att den inte har en direkt dedikerad 2,4ghz linje vilket jag behöver utöver 5ghz för smarta hem lösningar (watty mm). Är det någon som har ett bra tips på stuga på ca 80kvm?
Sen även om det finns en lämplig förstärkare så att man kan använda wifi på tomten?
Tack!
 
Unifi Dream Machine plus en Unifi AP.
 
  • Gilla
Joakim Johansson
  • Laddar…
Med tex Unifi AP AC Pro eller NanoHD(?) kan du definiera flera SSID för dina snartahem prylar.
En AP inne och en UAP Outdoor ute.
 
  • Gilla
Joakim Johansson
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Med tex Unifi AP AC Pro eller NanoHD(?) kan du definiera flera SSID för dina snartahem prylar.
En AP inne och en UAP Outdoor ute.
Stort tack! Vad är skillnaden på den och Unifi Dream Machine som Kane tipsade om?
 
J Joakim Johansson skrev:
Stort tack! Vad är skillnaden på den och Unifi Dream Machine som Kane tipsade om?
Unifi Dream Machine är en "allt i ett" dvs konsumentrouter. De andra nämna produkterna är accesspunkter.

Observera att det finns en Dream Machine Pro vilket är en kraftfull trådbunden router/switch.

Också värt att notera är att de flesta nya terminaler har stöd för Wifi6 (IEEE 802.11ax) som sägs ge bättre säkerhet med WPA3 samt något bättre bandbredd. Unifi släppte några nya AP:ar med wifi6 kring årsskiftet.

Även om den tidigare generationens produkter fungerar bra har de funnits några år.
 
  • Älska
Joakim Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.