hej!

nån som är insatt i vad som för stunden är prisvärt gällande kyl + frys?

det ska vara vita fullhöjdsskåp. ej för inbyggnad

gärna något känt märke

dock inget extra lullull utan funktionsdugligt och låg driftskostnad är väl viktigast... samt att det är rymliga skåp
 
Redigerat:
Nu ska jag inte vara negativ men svärisarna har det där kitet i sitt hus. Det var med nybygget. Ljuset är verkligen inte det bästa. Det sitter bara nån liten led uppe i högra hörnet sol snabbt täcks av saker i vägen.
Iofs har man väl belysning i köket, men det är ju trevligt med ljus.
 
Redigerat:
hej!

är du säker på att det var exakt samma kyl/frys som svärisarna har? elektrolux har ju massvis med modeller som har konstiga beteckningar...

länken till tretti.se går bara till kyl/frys paketen, vilket paket hade du?

MVH

EDIT:

såg att du länkade "rätt"

dock gäller inte 10% på deras paketerbjudanden...

men är det bara belysningen som är bättre på detta paket?
 
Redigerat:
Nej det är jag inte säker på men de är väldigt lika iaf :)

Vi valde cylinda pga ljuset och är det var ok pris.
Sen upptäckte vi att massa andra roliga saker som vi inte hade tänkt.

Det är en låda som håller betydligt kallare i kylen. Perfekt för 33cl burkar, ost och liknande.
Sen håller frysen sig kallare längre vid strömavbrott än övriga frysar från cylinda.
Tydligen sitter den en varvtalstyrd kompressor på frysen som gör att den blir effektivare.

Vi hade ett electrolux från 2006 tidigare, det var en väldig skillnad emot det nya. Man bytte upp sig riktigt mycket känns det som.
 
tack för input! =)

blir ingen från tretti.se idag iaf.

ska eventuellt in på elgiganten och klämma och känna nån dag..

fler förslag? :)
 
Jag lägger in ett litet tips i ämnet.
Vi köpte nytt för snart 2 år sen, Husqvarna (Elektrolux) och dom har en liten finess som jag tycker är riktigt smart, och borde finnas på alla fullhöjdsskåp, en fotpedal att öppna med, behövs bara ett litet klick på pedalen så öppnas dörren.
Alla känner väl till det typiska när man slagit igen frysen och kommer på att man skulle plockat ut nått annat också, men man fäller nästan omkull frysen för att få upp dörren igen, pedalen tar bort det problemet helt, den hoppar upp lika lätt även fast den stängdes för 5 sek sen.

För att förtydliga, mitt tips var inte att köpa nått visst märke, utan kolla om det finns pedaler för öppning, det borde finnas på fler märken.
 
bra tips!

men jag undrar om inte många nya handtag har just den funktionen?

alltså ledade handtag
 
thestrut skrev:
bra tips!

men jag undrar om inte många nya handtag har just den funktionen?

alltså ledade handtag
Så kanske det är, min huvudsyssla är inte att dra i kylskåp, så jag har inte noterat den saken. Dom vi köpte till tidigare huset för 5 år sen hade det inte, även fast det inte var dom billigaste prylarna.

Just pedalen är ju extra smart när man gjort en Dagobertmacka strax efter midnatt och ska ha in allt i kylskåpet igen, och ingen hand är ledig att öppna med.

(Ni som inte vet vad en Dagobertmack är får Googla på Dagobet Krickelin)
 
Ang cylindapaketet

Hej, hur upplever du ljudnivån?
Köpte nyligen likadana, tycker frysen låter lite väl mkt. Börjar fundera om det är ett lager som inte är ok.
Låter inte konstant och det är inte kompressorn. Men vid vissa tidpunkter.
 
fgo skrev:
Nej det är jag inte säker på men de är väldigt lika iaf :)

Vi valde cylinda pga ljuset och är det var ok pris.
Sen upptäckte vi att massa andra roliga saker som vi inte hade tänkt.

Det är en låda som håller betydligt kallare i kylen. Perfekt för 33cl burkar, ost och liknande.
Sen håller frysen sig kallare längre vid strömavbrott än övriga frysar från cylinda.
Tydligen sitter den en varvtalstyrd kompressor på frysen som gör att den blir effektivare.

Vi hade ett electrolux från 2006 tidigare, det var en väldig skillnad emot det nya. Man bytte upp sig riktigt mycket känns det som.
just denna medell görr ju elektrolux reklam för att den har så bra belysning...

Se in i alla hörn tack vare modern LED-belysning

Test
Överblicka innehållet i din produkt med modern LED-teknik. Detta energisnåla belysningssystem ger dig utmärkt sikt.

http://www.electrolux.se/kitchen/cooling/refrigerators/free-standing/erf4114aow/
 
jag måste kolla när jag är dit i helgen :cool:

ang cylinda frysen.
Vi har ett litet tjut som bör försvinna säger service. Kompressorn ska köras in, vi har bara haft det nån månad än.
 
Har ett Electrolux kyl/frysskåp och upplever samma sak som fgo, belysningen suger och blockeras fort av saker. Har haft Bosch tidigare och varit nöjd så nu när vi byter kök blir det det igen.
Vi satsar på dubbla kyl/frys för att få in två meters skåp samt att jag gärna har dubbla kylar upptill.
 
hur gammalt är ditt elektroluxkylskåp ANJ?

även jag har funderat på dubbla kyl/frys för att få kyl överst och frys under... men tror jag skippar det eftersom mycket volym går bort...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.