Ska bygga lådor i snedtaket. Bild nedan lånad från GDS för att visa ungefär hur.
Vi har satt upp Elfa skjutdörrar framför. Det blir två sektioner, med fyra lådor i varje. Ville inte använda Elfa:s meshbackar då det är slöseri på det sneda utrymmet pga fast djup. Nedersta lådan blir ca 70 cm djup, översta 40 cm.

Nu letar jag alltså prisvärda mjukstängande expansionsbeslag som går att få tag på i lika längder (den nedersta kan ju lämpligen vara längre). Gillar Blum Movento som vi har i ett specialbeställt badrumsskåp. Men 600 kr per par (50cm) på Theofils avskräcker. Jag behöver 8 par.

I nån äldre tråd hittade jag nån som använt dessa och verkade nöjd; https://www.teleskopschienen24.de/teleskopauszug-mit-softclosing/

Det är ju en kandidat. Hade ju såklart varit väldigt trevligt att kunna justera lådan som på Movento, rätt pillrigt att få det rätt märkte jag när jag byggde förvaring med Biltemas expansionsbeslag, och skulle skruva på MDF-fronterna och försöka få det jämt. MEn antar att man får ge avkall på det om man inte vill lägga 4 800 spänn på beslag till åtta lådor.

Nån som har fler tips?

Inbyggda förvaringslådor under ett snedtak, försedda med skjutdörrar och handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robert Marcinkiewicz
  • Laddar…
Kör nog på expansionsbeslag från www.teleskopschienen24.de, de hade fina monteringsanvisningar på Youtube, och går att få med både fullutdrag, mjukstängande och "push-to-open", i flera olika längder, vilket är bra i snedtak där jag kommer att ha olika djupa lådor.
 
  • Gilla
tullemannen
  • Laddar…
Får man fråga om du blev nöjd så här tre år senare?
 
  • Gilla
danuep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.