Hej är det någon som nyligen köpt kabel till att lägga i rör ute som kan tipsa om ställe att handla på, butik eller nätet spelar ingen roll men vill så klart betala så lite som möjligt. jag ska ha antingen NIXv eller eqlq 5 ggr 2,5. Gärna på 100 meters rulle om det finns. Funkar även med 2 50 m. /Ulf
 
  • Gilla
micke7606
  • Laddar…
Elbitik.se brukar vara billigaste stället att handla på som privatperson.
 
  • Gilla
J.Hoffa
  • Laddar…
Kolla priser på elbutik
Jämför sen det med vad elektriker vill ha för samma kabel
Jag kan köpa den kabeln från grossen med bättre pris trots påslag med 15%
 
E El-Löken66 skrev:
Du kan ju alltid slå Malmberg en signal, kanske får att få någon rabatt där. [länk]
Men vad håller du på med nu??
Vet du inte att byggahusare hatar Malmbergs
De har ju hört att deras grejor är skitdåliga
;):cool::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
TechChad och 1 till
  • Laddar…
E
U Uffe A skrev:
Men vad håller du på med nu??
Vet du inte att byggahusare hatar Malmbergs
De har ju hört att deras grejor är skitdåliga
;):cool::rofl:
Det vet jag inte. Var bara en tanke..
Rätt kabel bör uppfylla sitt syfte tycker jag.
 
Elektrikern kunde komma tidigare än vad jag trodde så jag hamnar lite i tidsnöd. Så jag får köpa i fysisk butik. Tack för alla goda råd.
 
tommib
Kolla Jula, de har 50 m RV-K för 1399 kr. Sannolikt inte billigast dock.

Enklast är nog att prata med elektrikern som lätt borde kunna matcha det priset.
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
T
Kan då inte elektrikern köpa kabel åt dig? Eller är du osams med honom?
 
Pratade med elektrikern och han kunde inte matcha priser i bygghandeln.
 
E
U uffen skrev:
Pratade med elektrikern och han kunde inte matcha priser i bygghandeln.
Vilket pris angav hen för vilken kabel?
 
U Uffe A skrev:
Vet du inte att byggahusare hatar Malmbergs
De har ju hört att deras grejor är skitdåliga
Nu ska vi vara sådana, det finns skit på andra ställen med, och att förkasta någon produkt är inte bra, bara för namnet. Kan var så med en del av det China tillverkade som inte är riktigt bra. Men att kategoriskt säga det om kabel tror jag inte förenligt med någon kvalitet, kablar som säljs av dom tillverkas nog inte i China och skeppas till Sverige , bara läsa på förpackningarna och där står det nog inte made in China utan är märka med de förekommande tillverkare som finns i Europa. Det finns mängder med materiel som tillverkas i Asien och billigare där och köps in med märkning Europatillverkare. Inget företag är närmare sin plånbok än vad ni och andra är, så billigt som möjligt ska det vara. Känner ni igen er själva med dyra prylar, som sägs på forumet är billigare, så går det att köpa både här och där via nätet. Kabel kan köpas in i bulk ( kanske 5000 meter ) och omspolas till mindre förpackningar av företag och då är det helt plötsligt en Europavara.
 
Han nämnde inte vad han kunde ge, bara att han inte kunde matcha typ julas pris. Han handlar på elekro skandia
 
E
U uffen skrev:
Han nämnde inte vad han kunde ge, bara att han inte kunde matcha typ julas pris. Han handlar på elekro skandia
Vi förstår.
Verkar lite klurigt erat förhållande, men då ordnar du kabel tolkar jag?
 
E El-Löken66 skrev:
Vi förstår.
Verkar lite klurigt erat förhållande, men då ordnar du kabel tolkar jag?
Vet inte om vi har klurigt förhållande? Den firma han jobbar för kanske har ordentligt påslag till kund antar jag om de inte kan matcha bygghandeln. ska höra mer när han kommer. I övrigt är jag jättenöjd med honom, han frågar om jag vill köpa material själv och han låter mig göra lite själv om att dra och klamra kabeln tex.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.